Kol kas techninės lėktuvo sudužimo priežastys laikomos labiau įtikinamomis nei teroro aktas, tačiau tyrėjai dar negali galutinai nustatyti, kas atsitiko, kad iš Paryžiaus į Kairą skridęs lėktuvas nukrito į jūrą.
Trys už „EgyptAir“ lėktuvų saugumą atsakingi pareigūnai pripažino, kad prieš dvejus metus ant to paties lėktuvo purškiamais dažais arabiškai buvo užrašyta grasinanti žinutė.
Manoma, kad vandalizmui tuomet ryžosi Kairo oro uosto darbuotojai.
Jie pasinaudojo fonetiniu lėktuvo registracijos numerio SU-GCC sutapimu su Egipto prezidento Abdelio Fattaho el-Sisi pavarde ir dar užrašė „išdavikas“ ir „žudikas“.
Visi trys pareigūnai, kurie sutiko kalbėti anonimiškai, ir buvo apklausti atskirai, tikino, kad užrašai buvo susiję su vietos politine situacija ir vargu, ar įspėjo apie teroro išpuolį. Panašių grafičių tuo metu Kaire buvo daug kur.
Sugriežtino apsaugą
Pastaruoju metu, ypač po to, kai pernai spalį buvo susprogdintas Rusijos lėktuvas su 224 žmonėmis, „EgypAir“ smarkiai sugriežtino saugumo priemones lėktuvuose. Daugybė darbuotojų buvo atleisti dėl politinių pažiūrų ir paramos Musulmonų brolijai, pradėtos įgulų patikros, įvesti apsauginių etatai skrydžiuose. Trys tokie apsaugininkai ketvirtadienį žuvo.
Ar papildomos saugumo priemonės buvo pakankamos, niekas iki šiol negali atsakyti. Prancūzijos tyrėjai kol kas tegali patvirtinti, kad surinkti duomenys rodo, jog lėktuvo salone kelissyk suveikė dūmų detektoriai.
Tačiau kol kas nėra pakankamai informacijos teigti, kad gaisras buvo ta priežastis, dėl kurios sudužo lėktuvas.
„Tai nėra tokie duomenys, kurie mums leidžia daryti išvadas“, – sakė Sebastienas Barthe'as, Prancūzijos tyrimų ir analizės biuro atstovas.
„Jeigu yra dūmų, tai reiškia, kad greičiausiai kažkur kilo gaisras, tačiau kol kas nežinome, kur jis kilo ir tai nepadeda mums nuspręsti, ar jo priežastis piktavališka ar techninė“, – kalbėjo jis.
Kad lėktuvo katastrofos priežastis galėjo būti techninė leidžia manyti faktas, kad „Islamo valstybės“ naujausiame pranešime apie „EgyptAir“ lėktuvą nekalbama.
Paskutinį kartą „EgyptAir“ saugumo procedūromis buvo suabejota, kai kovą nestabilios psichikos keleivis apsimetė turintis sprogmenų ir privertė lėktuvą leistis Kipre. Tuomet buvo išplatinti vaizdo įrašai, kuriuose matyti, kad keleivis buvo tikrinamas oro uoste.
Tikrina įgulos narius ir valytojus
Po šio incidento „EgyptAir“ lėktuvuose buvo įvesti apsaugininkų etatai.
Taisyklėse buvo numatyta, kad kiekvieno skrydžio metu tarp keleivių būna po du apsauginius. Tačiau ketvirtadienio skrydyje iš Paryžiaus lėktuve dėl kol kas neaiškių priežasčių buvo trys apsauginiai.
Be to, šie apsaugininkai skiriasi nuo tų, kuriuos galima sutikti skrendant JAV aviakompanijų lėktuvais. Egiptiečiai apsaugininkai nėra ginkluoti, jie vilki specialią uniformą. Kai prireikia pagalbos, jie padeda susitvarkyti su nedrausmingais keleiviais. Apsaugininkais dirba įvairios kilmės žmonės, vidutiniškai jų uždarbis siekia 400 JAV dolerių per mėnesį.
Paprastai vienas apsaugininkas sėdi pirmojoje ekonominės klasės vietų eilėje, iškart už verslo klasei skirtų kėdžių. Kitas įsitaiso lėktuvo gale.
Šiems apsauginiams suteikiama teisė patikrinti lėktuvų valytojus ir įgulos narius, todėl šie nebegali gabenti cigarečių ir valiutos kontrabandos. Tačiau apsauginiai netikrina keleivių rankinio bagažo, o Europos oro uostai neleidžia egiptiečiams tikrinti ir jų darbuotojų. Visai neseniai įgulų nariams uždrausta palikti lėktuvus ir norint apsipirkti oro uostų parduotuvėse.