„NY Times“: „Influenceriai“ – Pekino propagandos įrankiai

Lee ir Oli Barretto Kinijoje filmuotus siužetus „YouTube“ platformoje peržiūrėjo milijonai žmonių. Tuose filmukuose tėvas ir sūnus apsistoja viešbučiuose, esančiuose egzotiškose vietovėse, aplanko atokius kaimus, ragauja skanėstų šurmuliuojančiuose turguose ir išbando tradicinį ausų valymą.
Jūros gėrybės restorane
Jūros gėrybių restoranas Kinijoje / Bertos Tilmantaitės nuotr.

„Šiandien esame Šanchajaus pakraštyje, nuostabiausiame viešbutyje, kokiame tik kada nors buvome apsistoję“, – džiūgauja Olli viename vaizdo įraše, prieš pat juos filmuojančiam dronui pakylant ir atveriant vaizdą į prabangų kompleksą didžiuliame buvusiame karjere.

Barettai yra pavyzdys, kaip nauji socialinių tinklų veikėjai piešia linksmus užsieniečių gyvenimo Kinijoje portretus bei atremia Pekinui skirtą kritiką.

Tuose vaizdo įrašuose vyrauja nerūpestinga, naminė atmosfera. Tačiau kitoje kameros pusėje dažnai stovi didžiulis vyriausybės organizatorių aparatas, valstybės kontroliuojama žiniasklaida ir kiti rimtai nusiteikę oficialūs veikėjai – visa tai yra įrodymas, kad Kinijos vyriausybė vis aktyviau bando visoje planetoje skleisti Pekinui palankias žinias.

Remiantis Kinijos vyriausybės dokumentais ir pačių siužetų kūrėjų duomenimis, valstybinės naujienų agentūros ir vietos valdžia organizuoja ir finansuoja tokias Pekiną palaikančių influencerių keliones.

Jie sumoka arba pasiūlo mokėti kūrėjams už turinį.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų