„NYT Magazine“ sukėlė audrą: jei galėtumėte, ar nužudytumėte Hitlerį kūdikystėje?

Šią savaitę „New York Times Magazine“ žurnalas paskelbė apklausos rezultatus, dėl kurių kilo audringos diskusijos žiniasklaidoje ir socialiniuose tinkluose – jeigu nukeliautumėte į praeitį ir turėtumėte šansą nužudyti Adolfą Hitlerį, kai jis buvo kūdikis, – ar tą padarytumėte?
Adolfas Hitleris kūdikystėje
Adolfas Hitleris kūdikystėje

42 proc. iš 3 tūkst. balsavusiųjų sakė, kad nužudytų kūdikį Hitlerį. 30 proc. atsakė neigiamai, 28 proc. nebuvo apsisprendę.

Komentuodamas apklausos rezultatus žurnalo redaktorius Jake'as Silversteinas sakė tikėjęsis, kad daugiau žmonių atsakys „Taip“. Tikriausiai juos pristabdė žodis „kūdikis“.

Klausimą sugalvojo žurnalo tyrimų ir analizės departamentas. Paprastai jam tenka užduotis kurti apklausas siekiant surinkti daugiau informacijos apie, pavyzdžiui, namų ūkio pajamas, skaitytojų amžių ir pan. Kartais užduodavo įdomesnių klausimų – pavyzdžiui, ar vaikų mušimas yra tinkama auklėjimo priemonė, ar rūkote marihuaną, kiek kartų esate įsimylėję.

Tačiau šįkart, anot redaktoriaus, norėta užduoti asmeniškesnį, neįprastesnį ir priverčiantį labiau pagalvoti klausimą. Jis pridūrė, kad tai buvo įdomus būdas geriau suprasti, kokie yra žurnalo skaitytojai.

Užvirusiose diskusijose „Ne“ atsakiusieji aiškino, kad jeigu kelione laiku naudojamasi siekiant pakeisti istorinį įvykį, tai gali sukelti nenumatytų pasekmių. Dalis taip pat teigė, kad vien tik Hitlerio nužudymas vis tiek neužkirstų kelio fašizmo iškilimui Vokietijoje. Kiti neabejojo, kad vieno – kad ir kūdikio – nužudymas vardan milijonų išsaugotų gyvybių yra pateisinamas. 

Bet dar daugiau buvo juokų, kuriems pasipylus ir pats „NYT Mag“ „Twitter“ tinkle teparašė:

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos