Per Kalėdas skaitykite kartu. Prenumeratai -50%
Išbandyti

O.Scholzas ragina investuoti „būsimoje ES narėje Ukrainoje“

Vokietijos kancleris Olafas Scholzas trečiadienį ragino verslus investuoti Ukrainoje ir pabrėžė įsipareigojimus palengvinti šios su Rusijos invazija kovojančios šalies jungimąsi prie Europos Sąjungos (ES).
Olafas Scholzas / TOBIAS SCHWARZ / AFP
Olafas Scholzas / TOBIAS SCHWARZ / AFP

„Investuodamas į Ukrainą šiandien ir ateinančiais metais, investuoji į ateities ES narę“, – sakė O.Scholzas kalboje Vokietijos ir Ukrainos verslo forumo Berlyne metu.

„Po karo mes Ukrainoje pamatysime augimo greitį ir plėtros galimybes“, – teigė kancleris, palygindamas šalies ekonominį potencialą su valstybėmis, kurios prisijungė prie ES sugriuvus Sovietų Sąjungai.

Vokietijos prekyba su Ukraina išaugo nuo maždaug 8 mlrd. eurų 2021-aisiais iki maždaug 10 mlrd. eurų 2023-iaisiais, teigė O.Scholzas.

Tuo metu apie 2 tūkst. Vokietijos įmonių vykdo veiklą Ukrainoje. Be kitų dalykų, vyksta prekybas gynybos bei cheminiais produktais, teigė Vokietijos vadovas.

O.Scholzas teigė besiviliantis augančio bendradarbiavimo Ukrainos energetikos sektoriuje, į kurį be perstojo taikosi Rusija, „nes (...) mums reikia daug privataus investavimo“.

Vokietija remia Ukrainą „teisingos taikos“ paieškose, kurią pasiekus būtų nutrauktas karas, sakė O.Scholzas.

Kancleris teigė, jog toks sutarimas turėtų užtikrinti „Ukrainos nepriklausomybę ir laisvę rinktis ateitį Europoje“.

Jis pridūrė, kad Ukraina taps ES nare, tačiau „vis dar yra ką nuveikti, iki kol tai nutiks“, ir Vokietija link Ukrainos priėmimo „eitų šiuo keliu kartu“.

Tame pačiame renginyje Ukrainos ministras pirmininkas Denysas Šmyhalis sakė, jog „privatus verslas yra raktas“ siekiant atstatyti šalį.

„Kiekvienas investuotas euras (...) yra indėlis į mūsų bendrą ateitį“, – sakė D.Šmyhalis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis
Reklama
95 metų gimtadienį atšventusi „Astra LT“ į modernius sprendimus investavo kiek daugiau nei 600 tūkst. eurų