O.Zelenskos parama ukrainiečiams propagandos taikinyje: tvirtina, kad atvežė makaronų prabangiame maiše

Ukrainos prezidentui Volodymyrui Zelenskiui ėmus keliauti į susitikimus su Vakarų pasaulio lyderiais, socialiniuose tinkluose ėmė plisti melai apie tai, kad jo žmona Olena Zelenska kelionių metu mėgaujasi neproporcinga prabanga. Viena tokių melagienų – neva pirmosios Ukrainos ponios įkurtas fondas atgabeno humanitarinę pagalbą, pigiausių makaronų, tačiau sudėti jie buvo į prabangaus prekės ženklo „Louis Vuitton“ popierinį maišą. Tai nėra tiesa.
Ukrainos Pirmoji dama - Olena Zelenska
Ukrainos Pirmoji dama - Olena Zelenska / „AFP“/„Scanpix“

„Maišai, į kuriuos buvo supakuota humanitarinė pagalba, buvo pagaminti taip, kad imituotų garsaus drabužių ir aksesuarų prekės ženklo „Louis Vuitton“ maišus. Tačiau viduje – pigiausi makaronai, sufasuoti į plastikinius maišelius.

Socialiniuose tinkluose ukrainiečiai domisi, kaip išvirti makaronus, kai Kyjive nėra nei vandens, nei elektros“, – skelbiama melagienoje.

Prabangi klastotė

„Youtube“ socialiniame tinkle platinamas ir vaizdo įrašas, kuriame moteriškas balsas už kadro kalba, kad neva kaimas gavo humanitarinę pagalbą iš O.Zelenskos įkurto fondo.

Nufilmuotas geltonos spalvos maišas, ant kurio užklijuota pirmosios Ukrainos ponios nuotrauka, užrašas „Olenos Zelenskos fondas“, o taip pat QR kodas.

Demonstruojama, kaip pakėlus prastai užklijuotą lapelį su informacija apie fondą, po šiuo slepiasi užrašas „Louis Vuitton“.

„Pažiūrėkime, kas viduje, ogi makaronai“, – sako moteriškas balsas už kadro, kuomet parodomas prekinio ženklo maišo turinys.

Tai, kad ši žinutė tėra klastotė, nurodo keli dalykai.

Vaizdo įrašo pradžioje į kadrą pakliūva dėžės su labdaros fondo „Mirnoje nebo“ (liet. „Taikus dangus“) logotipais.

Stop kadras /Dėžės su labdaros fondo „Mirnoje nebo“ (liet. „Taikus dangus“) logotipais
Stop kadras /Dėžės su labdaros fondo „Mirnoje nebo“ (liet. „Taikus dangus“) logotipais

Makaronų netiekia

Šis fondas teikia pagalbą Charkivo regionui ir nuo Rusijos agresijos smarkiai nukentėjusioms vietovėms.

O.Zelenskos fondo puslapyje nurodyta, kad organizacija šiuo metu vykdo kelis projektus.

„Iziume atstatome ligoninę. Dėl Rusijos raketų sunaikintos ligoninės 140 000 pacientų liko be medicininės pagalbos.

Vaikai turi tęsti mokslą, nes tai yra jų ateitis. Todėl 12-os labiausiai nukentėjusių Ukrainos regionų mokykloms nupirkome 38 000 nešiojamųjų kompiuterių.

Šaltą žiemą visiems reikia šilumos ir elektros energijos. Siunčiame generatorius, akumuliatorius, miegmaišius į tuos Ukrainos regionus, kur žmonėms to labiausiai reikia“, – skelbiama fondo puslapyje.

Taip pat nurodyta, kad pagalba teikiama pirmiausiai šeimos tipo vaikų namams ir šeimoms, įsivaikinusioms vaiką.

Apie jokią humanitarinę pagalbą maistu Kyjivui arba Kyjivo regionui O.Zelenskos fondas nepraneša.

Nors moteris vaizdo įraše sako, kad į „jų kaimą“ atvyko humanitarinė pagalba, propagandininkai tvirtina, kad makaronų negalės pasigaminti Kyjivo gyventojai.

Be to, ant „Louis Vuitton“ prekės ženklo maišo priklijuotas tariamai O.Zelenskos fondo atvirukas greičiausiai buvo suklastotas: tikrieji atvirukai yra kitokio dizaino.

Vaizdo įraše parodytas atvirukas, kuriame panaudotas fondo logotipas, šūkis ir V.Zelenskio žmonos nuotrauka iš fondo interneto svetainės titulinio puslapio.

Originaliame atviruke nėra O.Zelenskos nuotraukos ir fondo šūkio.

Stop kadras /O.Zelenskos fondo tiekama humanitarinė pagalba
Stop kadras /O.Zelenskos fondo tiekama humanitarinė pagalba

Be to, vaizdo įraše rodomas „Louis Vuitton“ prekės ženklo popierinis maišas yra padirbtas.

Šio prekės ženklo maišai labai panašūs į klastotę vaizdo įraše, tačiau skiriasi rankenos.

Originalo rankenos yra plačios, medvilnės kaspino, o demonstruojamo vaizdo įraše – virvinės.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis