„Oxfam“: turtingosios šalys supirko pusę būsimų skiepų nuo COVID-19

Turtingų šalių grupė, atstovaujanti 13 proc. pasaulio gyventojų, jau supirko daugiau kaip pusę pažadėtų būsimos vakcinos nuo COVID-19 dozių, trečiadienį pranešė labdaros organizacija „Oxfam“.
Vakcinos iliustracija
Vakcinos iliustracija / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Ši nevyriausybinė organizacija analizavo farmacijos bendrovių ir skiepų gamintojų sutartis dėl penkių pagrindinių potencialių vakcinų, remdamasi analitinės kompanijos „Airfinity“ surinktais duomenimis.

„Galimybės gauti gyvybes gelbstinčių skiepų neturėtų priklausyti nuo to, kur gyveni ar kiek pinigų turi“, – sakė Robertas Silvermanas iš organizacijos Amerikos padalinio.

„Saugios ir veiksmingos vakcinos sukūrimas ir patvirtinimas yra esminis dalykas, bet lygiai taip pat svarbu užtikrinti, kad skiepai būtų prieinami visiems“, – sakė jis.

Organizacija analizavo „AstraZeneca“, Gamalėjos tyrimų instituto, „Moderna“, „Pfizer“ ir „Sinovac“ kuriamas vakcinas ir apskaičiavo, kad bendrai jų būtų pagaminta 5,9 mlrd. dozių. To pakaktų 3 mlrd. žmonių, turint galvoje labai didelę tikimybę, kad skiepijant vienam žmogui reikės dviejų dozių.

Tiekimo sutartys jau sudarytos dėl 5,3 mlrd. dozių, kurių 2,7 mlrd. (51 proc.) nupirko išsivysčiusios šalys, teritorijos ir regionai, įskaitant JAV, Jungtinę Karalystę, Europos Sąjungą, Australiją, Honkongą, Makao, Japoniją, Šveicariją ir Izraelį.

Likusios 2,6 mlrd. dozių pažadėtos besivystančioms šalims, tarp jų Indijai, Bangladešui, Kinijai, Brazilijai, Indonezijai ir Meksikai.

„Oxfam“ nurodo, kad „Moderna“ kuriamai vakcinai buvo skirta 2,5 mlrd. dolerių (2,1 mlrd. eurų) mokesčių mokėtojų pinigų, bet kompanija ketina uždirbti pelno ir visas būsimas dozes pardavė turtingosioms šalims.

„Oxfam“ ir kitos organizacijos ragina vakciną padaryti nemokamą ir teisingai skirstyti ją pagal poreikius.

„Oxfam“ pridūrė, kad apskaičiuota visų Žemės gyventojų aprūpinimo skiepais kaina sudaro mažiau nei procentą numatomos COVID-19 kainos pasaulio ekonomikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis