Pasirodo, oro laineris buvo pasmerktas katastrofai dar žemėje, jis dar prieš skrydį buvo visiškai neparengtas pakilimui.
Vienas iš borto mechanikų, tyrusių incidentą Čkalovo oro uoste, kai pakilęs lėktuvas vos neapsivertė ant šono ir tik per stebuklą laimingai pasiekė žemę, keletą esminių detalių atskleidė portalui „Life News“.
Pasirodo, lėktuve Tu-154 buvo supainioti automatinės valdymo sistemos blokai.
„Kai po ilgų prastovų lėktuvo valdymo sistemas surinkinėjo iš naujo, jų dalis paėmė iš kitų lėktuvų ir montuodami sukeitė vietomis. Skrydžio metu sugedusios sistemos, pavertusios lėktuvą nestabiliu dangaus kūnu, nebuvo įmanoma atjungti. Išjungimo tumbleriai visiškai nereagavo... Todėl pilotams ir borto mechanikui teko reguliuoti lėktuvo skridimą didinant ir mažinant lėktuvo variklių galią (štai kodėl jis tarsi „truksėjo“ ore). Taip pat jie galėjo naudotis lėktuvo uodegos sparnų valdymo pedalais“, – sakė patyręs mechanikas.
Jis pridūrė, kad lemtingo skrydžio medžiagą iškart įslaptino Federalinio saugumo tarnyba, pilotams uždrausta pasakoti, kas tuo metu vyko lėktuve.
Rusijos Karinių oro pajėgų vadas jau pareiškė, kad lėktuvą išgelbėję pilotai bus apdovanoti už pademonstruotą didvyriškumą. Jie gaus aukštus valstybinius apdovanojimus. Tačiau informacija apie pinigines premijas, taip pat, kaip ir tiksli informacija apie lėktuvo gedimus, kol kas nuo visuomenės slepiama.
Vis dėlto akivaizdu, kad incidentą lėmė „žmogiškasis faktorius“. Kitaip tariant, lėktuvą surinkusių mechanikų klaidos ir aplaidumas.