Oro bendrovės „JetBlue“ lėktuvo įgulos nariai mėgino nuraminti kapitoną, kuris vis labiau niršo, palydėdami jį į lainerio galą ir pasirūpindami, kad jis neprieitų prie valdymo prietaisų.
Tada kapitonas išsiveržė į saloną, kažką šūkaudamas apie bombą ir kad lėktuvą ketinama numušti, o sutrikusius keleivius ragino melstis.
„Niekas nežinojo, ką daryti, nes jis – lėktuvo kapitonas“, – sakė Niujorke įsikūrusios bendrovės „Ronkonkoma“, gaminančios belaidžio ryšio įrangą, savininkas Donas Davisas, skridęs į „Nuodėmių mieste“ vykusią saugumo pramonės konferenciją.
Šis incidentas įvyko praėjus kelioms savaitėms po kito panašaus įvykio, kai oro bendrovės „American Airlines“ vieną stiuardesę teko išlaipinti, kai ši pradėjo kažką kliedėti apie 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro išpuolius ir pareiškė bijanti, kad lėktuvas suduš.
„Juk negali šokti pulti kapitono“, – pridūrė jis.
Tačiau keturi vyrai sutramdė lakūną, laikydami jį prispaudę prie grindų apie 20 minučių, kol antrasis pilotas ir vienas tuo metu ne tarnyboje buvęs pilotas nutupdė lainerį Amarilo mieste Teksase.
„Aišku, kad jį ištiko kažkoks emocinis arba nervinis lūžis“, – sakė vienos apsaugos bendrovės direktorius Tony Antolino, sėdėjęs 10-oje lėktuvo eilėje ir padėjęs sutramdyti kapitoną, kai šis mėgino grįžti į pilotų kabiną.
„Jis buvo beveik pamišęs“, – nurodė T.Antolino, pridūręs, kad iš Amarilo oro uostos atskrido į Las Vegasą apie šešiomis valandomis vėliau nei planavo.
Joshas Redickas, sėdėjęs netoli lėktuvo vidurio, pasakojo, kad kapitonas atrodė „įtūžęs“ ir „postringavo kažką apie Afganistaną, sielas ir (tarptautinį teroristų tinklą) al Qaeda“.
„JetBlue“ paskelbė, kad šis incidentas įvyko dėl „medicininės priežasties“, taip pat nurodė, kad jos 191-ojo reiso lėktuvo kapitonas buvo išvežtas į ligoninę.
„Padėtis buvo labai bauginanti, – sakė D.Daviso bendrovės darbuotojas Charlie Restivo, skridęs kartu su juo ir sėdėjęs ketvirtoje eilėje. – Atrodė kaip kine, tikrai kaip kine. Nebuvo panašu į tikrovę.“
Šis incidentas įvyko praėjus kelioms savaitėms po kito panašaus įvykio, kai oro bendrovės „American Airlines“ vieną stiuardesę teko išlaipinti, kai ši pradėjo kažką kliedėti apie 2001 metų rugsėjo 11-osios teroro išpuolius ir pareiškė bijanti, kad lėktuvas suduš.
Aviacijos ekspertai sakė prisimenantys tik du ar tris atvejus per pastaruosius 40 metų, kai pilotus skrydžio metu ištikdavo pamišimo priepuolis.
Trečioje eilėje sėdėjęs Gabrielis Schonzeitas pasakojo, kad isterijos apimtas kapitonas šaukė, jog lėktuve gali būti bomba.
„Jis pradėjo šaukti apie “al Qaeda„ ir kad lėktuve galimai yra bomba; apie Iraką ir Iraną ir kad mes visi nukrisime“, – G.Schonzeitas sakė dienraščiui „Amarillo Globe-News“.
„Grupė mūsiškių instinktyviai pašoko, sugriebė jį ir paguldė ant žemės“, – pridūrė T.Antolino.
Aviacijos ekspertai sakė prisimenantys tik du ar tris atvejus per pastaruosius 40 metų, kai pilotus skrydžio metu ištikdavo pamišimo priepuolis.
JAV Federalinės aviacijos administracija (FAA) nurodė, kad antrasis pilotas buvo užrakinęs kabinos duris.
Aviacijos saugumo konsultantas ir buvęs civilinis pilotas Johnas Coxas sakė, kad incidentai, kai pilotus apima pamišimas skrydžio metu, yra „gana reti“.
Jis teigė prisimenantis tik du ar tris tokius atvejus per daugiau nei 40 metų darbo komercinėje aviacijoje karjerą.
Siautėjantys pilotai ir įgulos nariai anksčiau yra sutrikdę keletą skrydžių.
Pasak keleivių, anksčiau šį mėnesį „American Airlines“ lėktuve, skridusiame į Čikagą, viena stiuardesė apie 15 minučių per pranešimų garsiakalbius kliedėjo apie rugsėjo 11-ąją ir jų lainerio saugumą, taip pat pareiškė: „Nesu atsakinga už šio lėktuvo sudužimą“.
Keleiviai prievarta pasodino stiuardesę į vieną krėslą, o lėktuvas buvo nutupdytas Dalase, kur ji buvo išvežta į ligoninę.
2008 metais oro bendrovės „Air Canada“ lainerio, skridusio iš Toronto į Londoną, antrąjį pilotą teko sutramdyti ir duoti raminamųjų vaistų, kai jį skrydžio metu ištiko nervinis priepuolis.