Sekmadienio rytą, artėdamas prie centrinio Pokaros miesto, oro linijų bendrovės „Yeti Airlines“ lėktuvas ATR 72 nukrito į gilų tarpeklį, suskilo į gabalus ir užsiliepsnojo.
Tai didžiausia aviacijos nelaimė Nepale nuo 1992-ųjų.
Tragedijos priežastis vis dar nežinoma, tačiau socialiniuose tinkluose paskelbtame vaizdo įraše, kurį patikrino naujienų agentūros AFP partnerė ESN, matyti, kaip artėdamas prie Pokaros oro uosto orlaivis staiga pakrypsta į kairę. Po to pasigirdo garsus sprogimas.
Nepalas, kurio oro eismo saugumo padėtis yra prasta, pirmadienį paskelbė gedulo dieną.
Kareiviai virvėmis ir neštuvais iki pat vėlyvos nakties traukė aukų kūnus iš 300 m gylio tarpeklio, o pirmadienį tęsė gelbėjimo darbus.
„Iki šiol paėmėme 68 kūnus. Ieškome dar keturių kūnų. Turėtume tęsti paieškas tol, kol surasime tuos kūnus“, – AFP teigė vyresnysis vietos pareigūnas Tekas Bahaduras KC.
„Meldžiame stebuklo. Tačiau viltis rasti ką nors gyvą yra nulinė“, – pridūrė jis.
Lėktuvo nuolaužos mėtėsi po visą katastrofos vietą, tarp jų buvo ir sumaitotos keleivių sėdynių liekanos bei baltos spalvos lėktuvo korpuso nuolaužos.
Po avarijos į įvykio vietą atskubėję gelbėtojai bandė užgesinti kilusį gaisrą, paskleidusį į dangų tirštų dūmų debesis.
„Yeti Airlines“ atstovas Sudarshanas Bartaula AFP teigė, kad lėktuvu skrido 15 užsieniečių, įskaitant penkis indus, keturis rusus, du asmenis iš Pietų Korėjos ir po vieną keleivį iš Argentinos, Australijos, Prancūzijos ir Airijos.
Likusieji buvo nepaliečiai.
„Neįtikėtinai liūdna žinia iš Nepalo apie sudužusį lėktuvą su daugybe keleivių“, – pirmadienį sakė Australijos ministras pirmininkas Anthony Albanese'is ir pridūrė, kad jo vyriausybė bando gauti informacijos apie lėktuve buvusį Australijos pilietį.
„Tarsi būtų sprogusi bomba“
Lėktuvas ATR 72 skrido iš Nepalo sostinės Katmandu ir sekmadienį 11 val. vietos (7 val. 15 min Lietuvos) laiku nukrito į tarpeklį, esantį tarp Pokaros naujai atidaryto tarptautinio oro uosto ir senojo vietinio oro uosto.
„Ėjau, kai išgirdau stiprų sprogimą, tarsi būtų sprogusi bomba“, – teigė 44-erių liudininkas Arunas Tamu, buvęs maždaug už 500 m ir socialiniuose tinkluose daręs tiesioginę transliaciją iš įvykio vietos.
„Keletas mūsų nuskubėjo pažiūrėti, ar galime ką nors išgelbėti. Mačiau, kad bent dvi moterys kvėpavo. Ugnis vis stiprėjo, ir mums buvo sunku prieiti arčiau“, – AFP pasakojo buvęs karys.
Kol kas neaišku, ar kas nors iš nebuvusiųjų lėktuve buvo sužeistas.
„Pirmiausia mintimis esame su visais nukentėjusiais asmenimis“, – sekmadienį išplatintame pareiškime teigė Prancūzijoje įsikūrusi lėktuvų ATR gamintoja.
„ATR specialistai visapusiškai padeda tiek tyrimui, tiek klientui“, – priduriama jame.
Pastaraisiais metais Nepale sparčiai plėtojama oro transporto industrija skraidinti prekėms ir žmonėms iš sunkiai pasiekiamų vietovių, o taip pat skraidinami užsieniečiai alpinistai.
Tačiau Nepalo oro eismo saugumo padėtis yra prasta dėl menko pasirengimo ir nepakankamos techninės priežiūros.
Europos Sąjunga uždraudė visiems Nepalo oro vežėjams skraidyti jos oro erdvėje dėl susirūpinimo sauga.
Nepale taip pat yra vieni atokiausių ir sudėtingiausių pasaulyje kilimo ir nusileidimo takų, kuriuos supa snieguotos viršūnės, o priartėjimas prie jų yra iššūkis net ir patyrusiems pilotams.
Be to, šioje vietovėje yra nepastovūs ir sunkiai prognozuojami orai, ypač kalnuose, kur tirštas rūkas gali greitai užgožti visus kalnus.
2018 metų kovą netoli Katmandu tarptautinio oro uosto, kuris irgi garsėja sudėtingomis sąlygomis, sudužo Jungtinių Valstijų oro linijų bendrovės „US-Bangla Airlines“ lėktuvas ir žuvo 51 žmogus.
Daugiausiai aukų pareikalavusi oro nelaimė Nepale įvyko 1992 metais, kai sudužus Pakistano oro linijų bendrovės „Pakistan International Airlines“ lėktuvui, artėjusiam prie Katmandu, žuvo visi 167 juo skridę žmonės.