Streikas organizuojamas protestuojant prieš vyriausybės įgyvendinamą pensijų reformą.
Šalies pareigūnai šiuo metu rengiasi dideliems protestams, kurie gali sujaukti susisiekimą geležinkeliais ir metro visoje šalyje bei pradėti dar vieną neramią žiemą Prancūzijoje, praėjus metams nuo „geltonosiomis liemenėmis“ vadinamų protestuotojų judėjimo pradžios.
Neterminuotą streiką organizuoja profesinės sąjungos, nepatenkintos pensijų sistemos pertvarka, kuri, jų teigimu, privers žmones dirbti ilgiau, o pensijas apkarpys.
Nacionalinė geležinkelių operatorė SNCF žengė neįprastą žingsnį ir sustabdė visus bilietų pardavimus į gruodžio 5–8 dienomis numatytus maršrutus, prognozuodama, kad teks sustabdyti traukinių eismą.
RATP, valdanti Paryžiaus metro, teigė esanti pasirengusi bendradarbiauti su bendrovėmis, siūlančiomis alternatyvius kelionių būdus, pavyzdžiui pavėžėjimo ar bendro automobilių parko paslaugas teikiančiomis bendrovėmis.
Paryžiaus metro operatorė taip pat pasirūpins „papildomomis judumo paslaugomis“, tokiomis kaip dviračiai ir elektriniai paspirtukai, kurie nuo praėjusių metų užtvindė Prancūzijos sostinę.
Daugelis Paryžiaus mokyklų perspėjo tėvus, kad kitą ketvirtadienį ir penktadienį mokyklose gali nevykti pamokos, o įmonės rengiasi tam, kad minėtomis dienomis gali nedirbti daugelis jų darbuotojų.
Rugsėjį Paryžius jau buvo sustojęs, kai dėl vienos dienos streiko buvo uždaryta didžioji dalis iš šešiolikos metro linijų.
Be geležinkelio ir metro darbuotojų, oro linijos bendrovės „Air France“ bei energetikos grupės EDF darbuotojus vienijančios profsąjungos taip pat pranešė ketinančios streikuoti, kaip ir teisininkai, teigiantys, kad pensijų reforma nurėš jiems skirtos pensijų programos finansinius rezervus.
Vyriausybė pareiškė ketinanti atsisakyti dešimčių lengvatinių pensijų schemų, kuriomis naudojasi valstybinių transporto ir komunalinių paslaugų įmonių darbuotojai, jūreiviai, advokatai ir Paryžiaus operos darbuotojai.
Metro darbuotojai tvirtina, jog reformos panaikins jų ilgalaikes teises į ankstyvą išėjimą į pensiją, užtikrintas prieš dešimtmečius, siekiant kompensuoti ilgas darbo valandas po žeme.
Neseniai paskelbtoje Prancūzijos valstybės auditorės „Cour des Comptes“ ataskaitoje teigiama, kad vidutinis viešojo transporto darbuotojų išėjimo į pensiją amžius Paryžiuje 2017 metais buvo 55,7 metų, palyginti su daugelio Prancūzijos darbuotojų 63 metų išėjimo į pensiją amžiumi.
Streikas gali tapti dideliu iššūkiu prezidento Emmanuelio Macrono įgyvendinamoms reformoms, įliedamas alyvos į augančio nepasitenkinimo liepsną, kuris per pastaruosius tris mėnesius į gatves išvedė dešimtis tūkstančių ligoninių darbuotojų, studentų, ugniagesių gelbėtojų, policijos pareigūnų, ūkininkų ir teisininkų.