Tanklaivis „Volgoneft 109“ buvo Kavkazo uosto rajone, netoli dviejų panašių laivų nelaimės vietos sekmadienį. Tanklaivio kapitonas pranešė apie krovininės talpos sandarinimo pažeidimą ir ištekėjusį mazutą, kuris, pasak jo, nutekėjo į balastinę talpą. Pasak „Baza“, laivo korpuso vientisumas nepažeistas ir naftos produktai į vandenį neteka.
Laive yra 14 įgulos narių, jų gyvybei pavojus negresia. Kapitonas nesutiko su pasiūlymu evakuoti įgulą, tik paprašė pakeisti inkaravietę – „Volgoneft 109“ persikėlė į Kučugurio rajoną.
Informaciją apie nelaimės signalą iš tanklaivio Kavkazo uosto rajone naujienų agentūrai „RIA Novosti“ patvirtino šaltiniai operatyvinėse tarnybose. Agentūros duomenimis, naftos produktų nuotėkio laive nebuvo.
Prieš tai į nelaimę papuolė du kiti rusų laivai
Sekmadienį, gruodžio 15 d., per audrą Kerčės sąsiauryje netoli Krymo sudužo tanklaiviai „Volgoneft 212“ ir „Volgoneft 239“. Iš laivų ištekėjo tūkstančiai tonų mazuto ir tai gali virsti tikra ekologine katastrofa Juodojoje jūroje, teigė „Greenpeace“ ekspertai.
Preliminariais duomenimis, į jūrą galėjo patekti daugiau kaip 4,2 tūkst. kubinių metrų naftos produktų (laivai gabeno daugiau kaip 9 tūkst. kubinių metrų). Be to, dėl laivo „Volgoneft 212“ avarijos vienas žmogus žuvo, 11 pateko į ligoninę. Iš „Volgoneft 239“ pavyko evakuoti visą įgulą – 14 žmonių, laivas užplaukė ant seklumos.
Krasnodaro gubernatorius Venjaminas Kondratjevas antradienį pranešė, kad „naftos produktai į krantą buvo nešami keliasdešimt kilometrų“. Regiono Temriukskio ir Anapos rajonuose buvo įvestas savivaldybės nepaprastosios padėties režimas.
Kaip išsiaiškino laikraųtis „Izvestija“, du per audrą sudužę tanklaiviai dėl nusidėvėjimo neturėjo būti jūroje. Jų maksimalus eksploatavimo laikas buvo viršytas 10-15 metų. Laivas „Volgoneft 239“ net neturėjo reikiamų dokumentų. Be to, šių laivų konstrukcijoje nenumatyta, kad jie galėtų būti jūroje audros metu.