Šių nuotraukų autorius – vokiečių fotografas Hugo Jaegeris, kuriam tarp 1936 ir 1945 metų teko dalia įamžinti Vokietijos diktatorių ir jo amžininkus viešuosiuose renginiuose, uždaruose susirinkimuose ir net privačioje aplinkoje. Kitaip tariant, H.Jaegeris buvo vienas iš asmeninių fiurerio fotografų.
Karo pabaiga, kaip rašo „Life“, H.Jaegerį užklupo mažame miestelyje netoli Miuncheno. Į namus, kuriame buvo apsistojęs H.Jaegeris, atėjo šeši amerikiečiai kareiviai. Jie apieškojo namą ir aptiko odinį lagaminą, kuriame H.Jaegeris laikė tūkstančius spalvotų skaidrių. Fotografas žinojo, kad amerikiečiai jį būtų areštavę (arba dar blogiau), jeigu būtų suradę skaidres ir supratę apie jo artimus ryšius su A.Hiteriu.
Nuotraukos liudija, kad A.Hiterio požiūris į meną buvo tradicinis ir senamadiškas. „Kiekvienas, kuris įsivaizduoja ir tapo dangų žaliai, o laukus mėlynai, turėtų būti sterilizuotas“, – kažkada fiureris pasakė apie modernistus.Bet H.Jaegeris lagamine, virš skaidrių, buvo apdairiai palikęs konjako butelį. Kareiviai pradžiugo ir čia pat išgėrė konjaką kartu su fotografu ir namo šeimininku. Apie lagaminą amerikiečiai pamiršo.
Kai amerikiečiai išėjo, H.Jaegeris sudėjo skaidres į 12 stiklainių ir užkasė juos už miesto. Slinko metai. H.Jaegeris kartkartėmis sugrįždavo prie savo archyvo, atkasdavo jį, pertvarkydavo, supakuodavo iš naujo ir vėl užkasdavo. Galiausiai 1955-aisiais jis galutinai iškasė 2000 puikiai išsilaikiusių skaidrių ir perkėlė jas į banko saugyklą. Dar po dešimties metų jis skaidres pardavė žurnalui „Life“. Iki šio meto žurnalas buvo paskelbęs tik dalį šio spalvoto archyvo.
Su ką tik paskelbtomis nuotraukomis galima susipažinti „Life“ portale. Šiose nuotraukose A.Hitleris įamžintas dalyvaujantis karo laivo „Tirpitz“ nuleidimo ceremonijoje 1939-ųjų balandžio 1-ąją, saliutuojantis kariniam paradui 1938-ųjų rugsėjo 1-ąją ar besilankantis tarptautinėje automobilių parodoje Berlyne 1939-ųjų vasario 17-ąją.
Ką tik paskelbtame nuotraukų rinkinyje yra ir fotografija, kurioje įamžintas Didžiosios Britanijos premjeras Neville'is Chamberlainas, atvykstantis į susitikimą su A.Hitleriu Miunchene. Nuotrauka daryta prieš pat Vokietijos, Prancūzijos, Didžiosios Britanijos ir Italijos vadovų susitikimą, kuriame buvo pasirašyta vadinamoji Miuncheno sutartis, leidusi vokiečiams atplėšti nuo Čekoslovakijos Sudetų kraštą.
„Life“ publikuoja ir kelias kitas nuotraukų galerijas iš H.Jaegerio rinkinio. Viena iš jų skirta masiniams nacių renginiams. Nors A.Hiteris įamžintas tik keliose iš šių nuotraukų, visose jose jis yra neabejotinai centrinė figūra – egzaltuotų žmonių minios tiesia rankas nacistiniam pasveikinimui, skanduoja pasveikinimus.
Kita galerija skirta privačiam A.Hiterio gyvenimui ir aplinkai, kurioje jis gyveno ir dirbo. Spalvotose nuotraukose įamžinti Vokietijos diktatoriaus darbo kabinetai ir poilsio kambariai. Iš puikiai išsilaikiusių nuotraukų sklinda naujosios Reicho kanceliarijos gigantomanijos dvasia, ir saldus privačių apartamentų miesčioniškumas. Nuotraukos liudija, kad A.Hiterio požiūris į meną buvo tradicinis ir senamadiškas. „Kiekvienas, kuris įsivaizduoja ir tapo dangų žaliai, o laukus mėlynai, turėtų būti sterilizuotas“, – kažkada fiureris pasakė apie modernistus.
Dar vienoje galerijoje sudėtos nuotraukos, kurias H.Jaegeris padarė pačioje karo pabaigoje ar jau po karo. Jose – A.Hitlerio pirmoji mokykla Fišlhame (Austrija), pora jau garbaus amžiaus pasiekusių A.Hitlerio klasiokų, fiurerio sesers Paulos kapas, A.Hitlerio senelės namas ir daugybė kitų su diktatoriaus gyvenimo pradžia susijusių objektų.