Nebrangių, naftos pagrindu pagamintų medžiagų naudojimo bumas pakeitė mados industriją – padėjo ir sėkmingai atnaujintas sintetinių medžiagų, tokių kaip plastikinė oda, įvaizdis, dėmesį sutelkiant į populiarias alternatyvas, tokias kaip „veganiška oda“ – meistriškas rinkodaros žingsnis, pabrėžiantis tokių medžiagų draugiškumą gamtai.
Šiems pokyčiams pagreitį suteikė įtakinga vertinimo sistema, taikoma vertinant visų rūšių audinių ir medžiagų poveikį aplinkai.
„Higg“ indeksu pavadintą sistemą 2011 metais ėmė taikyti ir išpopuliarino kai kurie didžiausi pasaulio mados prekių ženklai ir mažmenininkai, tokie kaip „Walmart“ ir „Patagonia“.
Jų siekis buvo išmatuoti ir taip padėti sumažinti prekės ženklų ekologinį pėdsaką, pavyzdžiui, mažinant vandens, naudojamo jų produktų gamybai, kiekį, arba apribojant kenksmingų cheminių medžiagų naudojimą.
Tačiau „Higg“ indeksas taip pat labai palankiai vertina sintetines medžiagas, pagamintas iš iškastinio kuro – joms, ne natūralioms medžiagoms, tokioms kaip medvilnė, vilna ir oda, teikiama pirmenybė.
Dabar tokį reitingavimą dabar nepriklausomi ekspertai ir natūralaus pluošto pramonės atstovai kritikuoja, teigdami, kad „Higg“ indeksas naudojamas siekiant parodyti, kad vis augantis sintetinių medžiagų naudojimas yra ekologiškas, nepaisant klausimų dėl tokių medžiagų žalos aplinkai.