Mauricijus paskelbė „gaivalinės nelaimės padėtį“, o nelaimės padarinių likvidavimo komandos lenktyniavo su laiku, stengdamosi išpumpuoti likusias 3 tūkst. t kuro iš įstrigusio laivo.
„Rugpjūčio 15-ąją buvo patvirtinta, kad laivas perlūžo į dvi dalis“, – sakoma laivo operatorės „Mitsui OSK Lines“ sekmadienio pareiškime, kuriame nurodoma, kad šią informaciją pateikė laivo savininkė „Nagashiki Shipping“.
Balkeris perlūžo dėl įtrūkimo laivagalyje, nurodė „Mitsui“. Pareigūnai to tikėjosi jau kelios dienos, o šeštadienį darytos nuotraukos rodė, kad laivas neabejotinai perlūš.
„Didžiausia ekologinė katastrofa“
Beveik visa likusi nafta iki to laiko buvo išpumpuota, bet laive dar yra 90 t kuro.
Naftos išsiliejimas nuo turizmo labai priklausomam Mauricijui yra ir aplinkosauginė, ir ekonominė katastrofa. Tai „didžiausia ekologinė katastrofa“ šioje jaunavedžių ir turistų pamėgtoje Indijos vandenyno salų valstybėje, sakė žaliųjų organizacijos „Greenpeace“ Afrikos skyriaus klimato ir energetikos vadovas Happy Khambule.
Laivui perlūžus planuojama nutempti didesniąją priekinę jo dalį toliau nuo kranto, kad nebūtų padaryta tolesnė žala pakrantėms. Kol kas nenuspręsta, kaip būtų galima pašalinti galinę laivo dalį, kuri tebėra įstrigusi ant rifo.
Likviduojant nelaimės padarinius Japonija atsiuntė į pagalbą šešių narių komandą, kurioje esama pakrančių apsaugos pareigūnų.
Prancūzija savo ruožtu atsiuntė daugiau kaip 20 tonų techninės įrangos, įskaitant 1,3 km plūduriuojančių užtvarų naftai sulaikyti, siurblių ir apsaugos priemonių. Be to, iš Prancūzijai priklausančios kaimyninės Reunjono salos Indijos vandenyne buvo pasiųsta grupė techninių patarėjų.
Sekmadienį į salą atvyko Indijos pakrančių apsaugos tarnybos 10 narių komanda su 28 tonomis įrangos.
Iki sekmadienio iš vandenyno buvo surinkta daugiau kaip 800 t skystų naftos produktų ir daugiau kaip 400 t užteršto dumblo bei nuolaužų.
Ant seklumos užplaukusiame „Wakashio“ buvo apie 4 tūkst. tonų kuro, sakoma laivą valdančios Japonijos bendrovės „Mitsui OSK Lines“ pranešime. Apie 1 180 tonų jau ištekėjo į Mauricijų skalaujančius vandenis.
Balkeris įstrigo ties Desni kyšuliu – ekologiškai jautrioje teritorijoje, pasižyminčioje idiliškais paplūdimiais, spalvingais rifais, retų ir endeminių rūšių buveinėmis bei saugomomis šlapynėmis.
Tūkstančiai savanorių, kurių daugelis nuo galvos iki kojų buvo išsiteplioję nafta, nuo penktadienio darbuojasi pakrantėje, įrengdami ištisus kilometrus improvizuotų plūduriuojančių užtvarų, pagamintų iš šiaudų, visomis išgalėmis stengiantis apsaugoti paplūdimius.
Laivo kapitonas, kuris yra Indijos pilietis, ir keli įgulos nariai antradienį buvo apklausti policijos, tarnyboms siekiant išsiaiškinti, kodėl laivas plaukė taip arti Mauricijaus krantų.
Mauricijus, turintis 1,3 mln. gyventojų, labai priklausomas nuo jūros teikiamų maisto produktų ir ekologinio turizmo. Sala yra pagarsėjusi sėkmingomis aplinkosaugos iniciatyvomis ir pritraukia daug gamtos mylėtojų.