Pietų Korėja siųs katastrofą patyrusio „Jeju Air“ lėktuvo juodąją dėžę į JAV

Pietų Korėjos tyrėjai, tiriantys „Jeju Air“ lėktuvo katastrofą, per kurią žuvo 179 žmonės ir kuri tapo didžiausia aviacijos katastrofa šalies teritorijoje, trečiadienį pranešė, kad vieną iš rastų juodųjų dėžių išsiųs analizuoti į Jungtines Valstijas.
Juodoji dėžė / HANDOUT / AFP
Juodoji dėžė / HANDOUT / AFP

Sekmadienį lėktuvas iš Tailando skraidino 181 žmogų, kai paskelbė pavojaus signalą. Pareigūnai patvirtino, kad pilotas, prieš atlikdamas pražūtingą avarinį nusileidimą, kai lėktuvas rėžėsi į užtvarą oro uoste, pranešė apie susidūrimą su paukščiais, taip pat kalbama apie prastų oro sąlygų poveikį.

Žuvo visi lėktuve buvę žmonės, išskyrus du skrydžio palydovus, ištrauktus iš degančių nuolaužų.

Pietų Korėjos ir JAV tyrėjai, įskaitant „Boeing“ tyrėjus, nuo sekmadienio, kai įvyko nelaimė, šukuoja katastrofos vietą pietvakarių Muane.

„Buvo nuspręsta, kad sugadinto skrydžio duomenų įrašymo įrenginio neįmanoma atkurti ir išgauti duomenų šalies viduje“, – sakė Pietų Korėjos civilinės aviacijos ministro pavaduotojas Joo Jong-wanas (Džu Džongvanas).

„Šiandien buvo sutarta, kad bendradarbiaujant su JAV Nacionaline transporto saugos valdyba jis bus gabenamas į Jungtines Valstijas, kur bus atliktas tyrimas“, – teigė jis.

Jis anksčiau sakė, kad abi lėktuvo juodosios dėžės buvo rastos, o pilotų kabinos balso įrašymo įrenginio „pirminis išgavimas jau baigtas“.

„Remdamiesi šiais preliminariais duomenimis, planuojame pradėti konvertuoti juos į garso formatą“, – sakė jis, turėdamas omeny, kad tyrėjai galės išgirsti paskutinius pilotų ryšius.

Antroji juodoji dėžė – skrydžio duomenų įrašymo įrenginys – „buvo rasta su trūkstama jungtimi“, sakė pareigūnas.

„Šiuo metu ekspertai atlieka galutinę peržiūrą, siekdami nustatyti, kaip iš jo išgauti duomenis“, – teigė Joo Jong-wanas.

Važiuoklės problemos

Iš pradžių pareigūnai kaip galimą nelaimės priežastį nurodė paukščio smūgį, tačiau vėliau jie teigė, kad taip pat tiriama kilimo ir tūpimo tako gale esanti betoninė užtvara, į kurią, kaip matyti dramatiškame vaizdo įraše, „Boeing 737-800“ įsirėžė prieš prasiveržiant liepsnoms.

Jie taip pat pranešė, kad, kilus klausimams dėl galimo mechaninio gedimo per avariją, buvo atliktas specialus visų vietos vežėjų naudojamų „Boeing 737-800“ modelių orlaivių važiuoklės patikrinimas.

Šiuo metu atliekami patikrinimai „daugiausia dėmesio skiria važiuoklei, kuri šiuo atveju tinkamai neišsiskleidė“, sakė aviacijos saugos politikos generalinis direktorius Yoo Kyeong-soo (Ju Gjongsu).

Vietos žiniasklaida pranešė, kad per pirmąjį nesėkmingą 2216-ojo „Jeju Air“ reiso lėktuvo tūpimo Muano oro uoste bandymą važiuoklė išsiskleidė tinkamai, o per antrąjį bandymą nesuveikė.

Šį klausimą „greičiausiai nagrinės Avarijų tyrimo valdyba, išsamiai išnagrinėjusi įvairius parodymus ir įrodymus, gautus tyrimo proceso metu“, trumpame pranešime teigė civilinę aviaciją prižiūrinti ministerija.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų