Kaip nurodo Tarptautinė oro transporto asociacija, per 2015 metus buvo surengta 37,6 mln. skrydžių, o keleiviniais lėktuvais skrido daugiau nei 3,5 mlrd. žmonių.
O duomenis apie lėktuvų katastrofas skelbiantis tinklalapis B3A skelba, kad per tuos pačius 2015-uosius įvyko 122 orlaivių tragedijos. Per jas žuvo 898 žmonės, vadinasi, labai nedidelė bendro lėktuvais skridusių žmonių dalis.
Apskritai 2015-ieji buvo saugiausi metai aviacijai – net nepaisant to, kad kovo mėnesį Prancūzijos Alpėse pilotas Andreasas Lubitzas sudaužė oro linijų „Germanwings“ lėktuvą, o spalį virš Egipto Sinajaus pusiasalio buvo susprogdintas „Metrojet“ laineris.
Žvelgiant į istoriją, tiek incidentų, tiek aukų skaičius buvo ypač didelis per Antrąjį pasaulinį karą.
Kai šis konfliktas baigėsi, kiekvienais metais iki 1980-jų įvykdavo apie 300 katastrofų, o per metus vidutiniškai žūdavo maždaug 2 tūkst. žmonių.
Vis dėlto aštuntajame dešimtmetyje aviakatastrofų skaičius ėmė trauktis, nes imta stiprinti saugumą, be to, patobulėjo technologijos.
Taip atsitiko dėl to, kad pagaliau išpopuliarėjo – ir atpigo – komerciniai skrydžiai. Pavyzdžiui, siekdama užtikrinti atostogauti skrendančių žmonių saugumą, JAV federalinė aviacijos administracija 1973 metais įpareigojo visas avialinijas tikrinti keleivius ir jų bagažą.
Nuo to laiko mirtinų incidentų ore tik mažėjo, nors keliaujančiųjų daugėjo. Nuo 2000-ųjų per metus vidutiniškai įvyksta 164 katastrofos, o per jas kasmet žūsta 1061 žmogus.
Kaip skelbia B3A, patys blogiausi metai aviacijai atsižvelgiant į aukų skaičių buvo 1945-ieji, 1944-ieji, 1943-ieji, 1972-ieji ir 1985-ieji.
Daugiausiai aukų aviacijos istorijoje pareikalavo katastrofa Tenerifėje 1977 metų kovo 27-ąją. Tada oro uoste, tiesiog ant žemės, susidūrė du lekiantys oro linijų „Pan Am“ ir KLM laineriai. Žuvo net 583 žmonės.
Vis dėlto dabar, kai technologijos ypač modernios, o dėl terorizmo grėsmės saugumo procedūros itin griežtos, kelionės oru laikomos labai saugiu pasirinkimu.