Atlikti įspaptinti bandymai
Rezultatai parodė, kad lėktuvas numuštas Rusijos gamybos raketa, paleista iš zenitinio raketų komplekso „Buk“, o ne iš ukrainiečių technikos, kaip tvirtina Maskva.
Eksperimentų laikas ir vieta nenurodomi, teigia portalas yle.fi ir primena, kad apie įslaptintus eksperimentus Suomijoje skelbė žinių agentūra STT.
Kaltinimo strategija, laikraščio žiniomis, palaipsniui kinta. Įtariamuosius bus įmanoma patraukti baudžiamojon atsakomybėn tik tada, kai tyrimo grupė, į kurią įeina Nyderlandų, Belgijos, Austrijos, Ukrainos, Malaizijos ir Europos Sąjungos agentūros atstovai, paskelbs galutines išvadas. Kaip praneša Nyderlandų laikraštis NRC, išvados bus paskelbtos trečiadienį, rugsėjo 28 d., tačiau kol kas nežinoma, ar jose bus nurodyti konkretūs asmenys, davę įsakymą paspausti mygtuką.
Svarstoma, ar bus įmanoma nubausti kaltuosius
„Mes puikiai žinome, kas tai padarė ir kas juos nukreipė. Tačiau nubausti šiuos žmones sudėtinga, kadangi tarp kai kurių šalių egzistuoja susitarimai dėl ekstradicijos“, – teigė Evertas Vitema, vienas iš žuvusiųjų artimuosius atstovaujančių teisininkų.
Pasak „The Star“, Malaizijos transporto ministras Liow Tiong Lai išreiškė viltį, kad tyrimo grupė pagaliau įvardins asmenis, atsakingus už lėktuvo katastrofą. „Mes trokštame, kad nusikaltėliams būtų pareikšti kaltinimai“, – sakė jis.
Praėjusio metų spalį Nyderlandų saugos valdyba paskelbė ataskaitą apie katastrofos tyrimo rezultatus. Joje buvo teigiama, kad „Boeing 777“ buvo numuštas raketa 9М38, paleista iš Rusijos zenitinio raketų komplekso „Buk“. Raketa „žemė-oras“ sprogo mažiau nei už vieno metro nuo pilotų kabinos, iš kairės pusės.
Šių metų sausį Federalinė oro transporto agentūra aštriai sukritikavo ataskaitą ir Nyderlandų valdžiai išsiuntė laišką, kuriame nurodė „naujus svarbius faktus“ apie orlaivio avariją.
Rusija pirštais rodo į Ukrainą
Rusija tvirtina, kad katastrofos rajone buvo Ukrainos oro gynybos technika, ir pažymi, kad Ukraina neskelbia duomenų apie savo zenitinio raketų komplekso „Buk“ raketų dislokacijos vietas bei karo dispečerių pokalbius Malaizijos lėktuvo katastrofos dieną.
Gynybos ministerija išvakarėse paskelbė pranešimą, kad radaras „Utes-1“, esantis Rostovo srityje, neužfiksavo, kad prie lėktuvo būtų prisiartinęs koks nors objektas, kitaip tariant, nebuvo nieko paleista nei iš gyvenvietės Snežnoje, nei iš rytinių Donbaso rajonų, kuriuos tuo metu kontroliavo sepratistai.
Malaizijos lėktuvas „Boeing 777“, skridęs iš Amsterdamo į Kuala Lumpurą, sudužo Ukrainoje, Donecko srityje, 2014 m. liepos 17 d.
Per katastrofą žuvo visi 283 orlaivio keleiviai ir 15 ekipažo narių. Tarp žuvusiųjų – 10 valstybių piliečiai, tačiau dauguma jų buvo olandai.