Po rusų oro smūgio sudegė legendinis didžiausias pasaulyje krovininis lėktuvas

Po Rusijos kariuomenės oro atakos Hostomelio oro uoste netoli Kijevo buvo sudegintas ten stovėjęs legendinis transportinis lėktuvas AN-225 „Mriya“, laikomas didžiausiu pasaulyje lėktuvu. Ukrainos prezidentas Volodymyras Zelenskis jau pažadėjo jį atstatyti.
„Antonov An-225 Mrija“ Varšuvoje
„Antonov An-225 Mrija“ Varšuvoje / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Apie tai savo kanale „Telegram“ praneša Valstybinė ryšių agentūra. Tarnyba pažymėjo, kad tokią informaciją radijui „Svoboda“ pranešė du informuoti šaltiniai įmonėje „Antonov“ ir patvirtino Bučos miesto meras.

„Yra informacijos, kad per Rusijos karių oro ataką Hostomelio oro uoste netoli Kijevo sudegė vienas didžiausių ir galingiausių orlaivių pasaulyje – Ukrainoje pagamintas „AN-225 Mriya“ („Svajonė“)“, – sakoma pranešime.

Apie tai paskelbė ir Ukrainos prezidentas V.Zelenskis.

„Vakar, deja, praradome savo Svajonę. Bet senąją Svajonę, o dabar statome naują“, – sakė V.Zelenskis.

Vėliau orlaivio sunaikinimo faktą patvirtino ir koncernas „Ukroboronrom“.

„Rusijos niekšai sunaikino Ukrainos aviacijos flagmaną – legendinį „AN-225 Mriya“. Tai įvyko netoli Kijevo esančiame Hostomelio aerodrome, kuriame buvo ir lėktuvas. Jo atstatymas kainuos daugiau nei 3 milijardus dolerių ir užtruks ilgai. Ukraina darys viską, kad šiuos darbus apmokėtų valstybė agresorė“, – rašoma pranešime. Apytiksliais skaičiavimais, lėktuvui atkurti prireiks apie 5 metų.

Jo atstatymas kainuos daugiau nei 3 milijardus dolerių ir užtruks ilgai.

Nepriklausomiems stebėtojams patekti į šį oro uostą kol kas neįmanoma, nes jame nuo pat Rusijos karinės invazijos pradžios iki šiol verda įnirtingos kovos.

Rusijos invazijos metu lėktuvas aerodrome buvo remontuojamas, todėl nespėjo išskristi.

An-225 „Mriya“ yra didžiausias transporto lėktuvas pasaulyje, sukurtas dar Sovietų Sąjungoje 1984–1988 m. Pirmą skrydį jis atliko 1988 m. Po Sovietų Sąjungos griūties jis tapo Ukrainos nuosavybe. Lėktuvą valdė Ukrainos bendrovė „Antonov Airlines“.

Sumanymą pastatyti An-225 lėmė poreikis sukurti oro transporto sistemą daugkartinio naudojimo erdvėlaivio „Buran“ projektui. Pagrindinis sunkiojo transporto orlaivių tikslas pagal šį projektą buvo įvairių nešančiosios raketos ir erdvėlaivių komponentų pervežimas iš gamybos ir surinkimo vietos į paleidimo aikštelę. Taip pat buvo svarbi užduotis pristatyti erdvėlaivį į kosmodromą, jei jis nusileistų alternatyviuose aerodromuose.

Be to, An-225 buvo planuojama naudoti kaip pirmąjį erdvėlaivio paleidimo iš oro sistemos etapą, kuriam reikėjo, kad orlaivis galėtų gabenti ne mažiau kaip 250 tonų.

„Scanpix“/AP nuotr./Lėktuvas „Antonov An-225 Mriya“
„Scanpix“/AP nuotr./Lėktuvas „Antonov An-225 Mriya“

An-225 Mriya“ – tai šešių variklių krovininis lėktuvas. Jis vienintelis toks krovininis lėktuvas savo klasėje.

An-225 Mriya“ vykdė komercinius krovinių pervežimus. Dažnai milžiniško lėktuvo pilve atsidurdavo itin sunkūs kroviniai – įvairi pramoninė įranga ar kitų lėktuvų dalys. 88,4 metrų ilgio pločio (tarp sparnų galų) lėktuvo krovinių skyriaus tūris – 1300 kubinių metrų. Tiesa, ta erdvė retai užpildoma, nes „An-225 Mriya“ mieliau gabendavo labai sunkius, o ne labai didelius krovinius.

„An-225“ kurį laiką neskraidė. 18 mėnesių lėktuvas buvo atnaujinamas – gavo naują galios valdymo sistemą. O dabar negrįžtamai sudegė.

„Wikimedia Commons“ nuotr./„An-225 Mriya“
„Wikimedia Commons“ nuotr./„An-225 Mriya“

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis