Prancūzija ėmėsi kovoti su grupuotės „Islamo valstybė“ propaganda

Fone skamba grėsminga muzika, plevėsuoja Islamo valstybės vėliavos, žygiuoja ginklais nešini vaikai. Atrodytų, tai dar vienas islamistų propagandinis filmukas, tačiau netrukus įraše vaizdai pasikeičia. Tuomet rodomi verkiantys Sirijos vaikai, lavonai gatvėse ir pasigirsta įspėjimas: „Atrasite pragarą Žemėje. Mirsite vieni toli nuo namų“. Tokius filmukus sukūrusi Prancūzija neslepia įsitraukianti į informacinį karą su džihadistais, skelbia CNN.
„Islamo valstybė“
„Islamo valstybė“ / Kadras iš filmuotos medžiagos

„Tai yra aiškus komunikacinis karas prieš džihadistų grupuotes. Ir tai bus ilgalaikė kampanija“, – teigė Jean-Charles Brisardas, nepriklausomo Prancūzijos terorizmo tyrimų centro vadovas.

Naujausiais duomenimis, apie 400 Prancūzijos piliečių šiuo metu yra Sirijoje ir Irake, o dar apie tūkstantį gali būti įsitraukę į islamistų gupuotes per atstumą.

Todėl vasario pradžioje Prancūzija ėmėsi informacinės kampanijos islamistams atgrasyti.

Filmukai specialiai rengiami tokiu pat stiliumi, kaip tai daro džihadistai. Pasitelkiama tokia pat muzika, vaizdai.

Tai tiesus būdas kovoti su propaganda. Kur kas blogiau būtų nedaryti nieko, – sako J.Brisardas.

Tuomet rodoma socialinio tinklo „Facebook“ žinutė su kvietimu prisijungti prie „Islamo valstybės“ kovotojų. Ir staiga visus šiuos vaizdus pakeičia kraupi Sirijos realybė bei užrašai apie pragarą Žemėje.

„Šis vaizdo klipas labai paprastas ir aiškus. Tai tiesus būdas kovoti su propaganda. Kur kas blogiau būtų nedaryti nieko“, – sako J.Brisardas.

VIDEO: Prancūzijos kampanija prieš džichadistų propagandą

Islamo valstybė atsišaudo

Tačiau lengvai plisti internete šiam antipropagandiniam vaizdo įrašui „Islamo valstybė“ leido vos dvi dienas. Greitai prisitaikiusi prie naujų aplinkybių Islamo valstybė pati pradėjo platinti įrašus, kuriuose imituojant Vyriausybės pasirinktą stilių kovotojai toliau agituojami vykti į Siriją. Šįkart tai daroma dar ir prancūziškai.

Žinutes jie žinoma išverčia į savo pusę. Todėl vietoj įspėjimo, kad Sirijoje žudys civilius, žiūrovai mato užrašą, kuris sklebia apie tai, kad jie pajus laimę žudydami priešus.

Naujiems propagandiniams filmukams „Islamo valstybės“ kovotojai pasitelkia ir aliuzijas į žudynes „Charlie Hebdo“ redakcijoje.

Dairosi tų, kuriems trūksta lyderio

„Islamo valstybės“ propagandą tyrusi Prancūzijos organizacija nustatė, kad dažniausiai vaizdo įrašai būna speliacialiai skiriami skirtingoms amžiaus grupėms.

„Dažniausiai pirmieji kontaktai būna užmezgami internetu. Tuomet, priklausomai, nuo pasirinktojo asmens bruožų jam siunčiamos nuorodos į filmukus“, – sako tyrimą atlikusio centro vadovė Donia Bouzar.

Vyrams mosuojama didvyrio korta, moterims siūloma pasiaukoti, jaunuoliai viliojami, kad patirs kažką panašaus į tai, ką daro kompiuteriniuose žaidimuose, jiems siūloma pajausti autoriteto, lyderio galią.

Jei žmogus pamini, kad jis nori slaugyti sužeistuosius arba dirbti socialinį darbą, tai būna kabliukas, – sakė D.Bouzar.

Pasak ekspertų, džihadistams pavyksta sudominti įvairaus išsilavinimo ir socialinio statuso žmones. Labai dažnai islamistai būna kilę iš ateistų šeimų.

„Džihadistai aukas pasirenka pagal jų įrašus „Facebook“ ar „Twitter“ paskyrose. Jei žmogus pamini, kad jis nori slaugyti sužeistuosius arba dirbti socialinį darbą, tai būna kabliukas“, – sakė D.Bouzar.

Šią teoriją patvirtina kelios prancūzės, kurios apsimesdamos galimomis aukomis savo paskyrose parašė norinčios tapti slaugėmis.  Jos pasakojo, kad po tokio įrašo per dieną sulaukė kelių dešimčių pasiūlymų vykti į Siriją.

Platina islamofobiją

Tačiau musulmonų organizacijos teigia, kad tokia valstybinė Prancūzijos paleista kampanija juos žeidžia.

Pasak Belgijoje veikiančios Musulmonų teisių prieš islamofobiją organizacijos, Prancūzijos sukurti vaizdo klipai žemina ir pajuokia musulmonų bendruomenę.

Ypač kritiškai organizacija pasisako apie tokius apibendrinimus, kad tėvai turėtų atkreipti dėmesį, jei jų vaikai staiga ima kitaip rengtis, klausytis kitokios muzikos ar pakeistų mitybos įpročius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos