Prancūzija ruošiasi geležinkelių darbuotojų streikui

Prancūzija pirmadienį ruošiasi trijų mėnesių trukmės geležinkelių darbuotojų streikui.
Traukinys Prancūzijoje
Traukinys Prancūzijoje / „Scanpix“ nuotr.

Tai bus didžiausias iš kelių šią savaitę šalyje prasidėsiančių darbininkų protestų prieš prezidento Emmanuelio Macrono reformas.

Valstybinio geležinkelių operatoriaus SNCF darbuotojai nustos dirbti 19 val. (20 val. Lietuvos laiku) ir streikuos dvi iš penkių darbo dienų kiekvieną savaitę, o tai turėtų smarkiai paveikti 4,5 mln. keliautojų Prancūzijos geležinkeliais.

Tikrasis streikas prasidės antradienį, kai šalyje kursuos tik vienas iš aštuonių TGV traukinių ir vienas iš penkių regioninių traukinių.

Trys iš keturių į Londoną ir Briuselį vykstančių „Eurostart“ traukinių tęs darbą, o „Thalys“ traukinys, važiuojantis link Belgijos ir Nyderlandų, veiks beveik nepasikeitusiomis sąlygomis. Tačiau profsąjungos skelbia nutrauksiančios visus reisus į Ispaniją, Italiją ir Šveicariją.

Antradienį taip pat streikuoti pradės šiukšlių surinkėjai, kai kurie energetikos sektoriaus ir „Air France“ darbuotojai. Šie protestai žymi didžiausius neramumus Prancūzijos darbo rinkoje nuo E.Macrono išrinkimo prezidentu pernai gegužę.

Iki birželio 28 dienos turintys tęsis streikai yra vienas didžiausių iššūkių šalies vadovui, siekiančiam pertvarkyti skolų slegiamą SNCF.

Profsąjungos sako, kad E.Macronas siekia visiškai „sunaikinti viešojo geležinkelio sistemą dėl gryno ideologinio dogmatizmo“.

Bendrame pareiškime apie streiko pradžią jos nurodė, kad planuojama reforma nepanaikins SNCF skolų.

Tuo metu „Air France“ antradienį atšauks ketvirtadalį skrydžių, panašiai šios oro linijos planuoja streikuoti dar keturias balandžio dienas.

Profsąjungoms – tiesos akimirka

E.Macrono vyriausybė teigia, kad SNCF reikia pertvarkyti, Europos Sąjungai ruošiantis atverti konkurencijai keleivių vežimą traukiniais nuo 2020 metų, o Prancūzijoje vežimas traukiniais yra 30 proc. brangesnis nei kitur.

Profsąjungos baiminasi, kad pakeitimai yra pirmas žingsnis link SNCF privatizavimo, nors vyriausybė ir neigia šiuos nuogąstavimus.

Darbuotojai taip pat reiškia nerimą, kad valdžia pakeis įsidarbinimo SNCF taisykles, šiandien praktiškai visai karjerai garantuojančias darbo vietą ir leidžiančias anksti išeiti į pensiją.

E.Macronas planuoja pertvarkyti SNCF vykdomuoju įsakymu ir taip išvengti ilgų diskusijų parlamente, tačiau tokią idėją jau pasmerkė jo oponentai.

Profsąjungoms kol kas nepavyko užblokuoti jokios prezidento reformos, nepaisant kelių masinių protestų prieš pertvarkas, tarp kurių – 120 tūkst. darbo vietų viešajame sektoriuje panaikinimas.

Profesinės sąjungos CGT vadovas Philippe Martinezas paragino E.Macrono planams besipriešinančias jėgas vienyti pastangas.

Tuo metu analitikai sako, kad artėjantys streikai bus didžiulis testas, kiek šiandien yra pajėgios veikti profsąjungos, kurių kadaise baiminosi visi Prancūzijos politikai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų