„Germanwings“ pilotas Andreas Lubitzas, nukreipęs savo lėktuvą įsirėžti į Prancūzijos Alpes, per penkerius metus susitiko su 41 gydytoju, Prancūzijos prokuroras Brice'as Robinas sakė Paryžiuje po susitikimo su maždaug 200 žuvusiųjų artimųjų.
„Prancūzijos baudžiamasis kodeksas draudžia man pradėti teisinį tyrimą dėl nužudymo, nes kaltininkas yra miręs“, – aiškino B.Robinas, kuris paskyrė tris tiriančiuosius teisėjus vadovauti tyrimui dėl netyčinio nužudymo.
Į Paryžių atvykusiems žuvusiųjų artimiesiems, reikalaujantiems atsakymų dėl to pragaištingo skrydžio, buvo parodytos trys skirtingos rekonstrukcijos, vaizduojančios įvykius lėktuvo pilotų kabinoje prieš pat katastrofą, sakė nukentėjusiųjų dėl šios tragedijos palaikymo grupės vadovas, dalyvavęs tame susitikime.
Tyrėjai sakė, kad to skrydžio antrasis pilotas – 27 metų vokietis A.Lubitzas – kovo 24 dieną sąmoningai nukreipė savo lainerį, skridusį iš Barselonos į Diuseldorfą, žemėjančia trajektorija. Lėktuvui įsirėžus į kalno šlaitą, žuvo visi 150 jame buvusių žmonių.
B.Robinas sakė, kad A.Lubitzas, kuris kentėjo nuo „psichozės“, baiminosi, kad gali apakti, ir per pastaruosius penkerius metus kreipėsi į 41 gydytoją, įskaitant bendrosios praktikos gydytojus, psichiatrus ir ausies, gerklės ir nosies ligų specialistus.
B.Robinas sakė, kad A.Lubitzas, kuris kentėjo nuo „psichozės“, baiminosi, kad gali apakti, ir per pastaruosius penkerius metus kreipėsi į 41 gydytoją, įskaitant bendrosios praktikos gydytojus, psichiatrus ir ausies, gerklės ir nosies ligų specialistus.
Keli iš tų gydytojų, kurie buvo apklausti Vokietijos tyrėjų, sakė, kad A.Lubitzas skundėsi, jog jo rega tesiekia 30 proc., kad mato šviesos blyksnius ir patiria tokį didelį nerimo jausmą, kad beveik negali miegoti.
Kaip pranešama, A.Lubitzas sakė, kad jo „gyvenimas neturi prasmės, jeigu neteksiu regos“.
Tačiau gydytojai, į kuriuos jis kreipėsi, įskaitant išrašiusi dviejų dienų nedarbingumo lapelį, kuris tebegaliojo lemtingojo skrydžio dieną, nepranešė apie lakūno psichinę būklę, laikydamiesi gydytojo ir paciento santykių konfidencialumo.
„Kaip suderinti medicinines privilegijas ir skrydžių saugumą, kai pilotas yra pažeidžiamas“, bus vienas iš svarbiausių klausimų išplėstame tyrime, pažymėjo B.Robinas.
Nukentėjusiųjų palaikymo grupės vadovas Stephane'as Gicquelis sakė, kad išplėstame tyrime svarbiausias bus išsiaiškinti, ar buvo padaryta klaidų, stebint antrojo piloto psichinę būklę.
„Aiškiai matome prokurorų poziciją – pradėti tyrimą, kuris iškels klausimą dėl netyčinės žmogžudystės ir, akivaizdu, (klausimų) dėl („Germanwings“ pirminės bendrovės) „Lufthansa“ klaidų arba aplaidumo, nustatant Lubitzo sveikatos būklę“, – pažymėjo jis.