Papildyta 15.46 val. Prancūzijos užsienio reikalų ministras Jeanas-Marcas Ayrault šeštadienį pareiškė, kad neatmetama nė viena „EgyptAir“ keleivinio lėktuvo katastrofos versija po to, kai buvo pranešta, jog prieš nelaimę lėktuvo kabinoje pasirodė dūmų.
Suprasti akimirksniu
- „EgyptAir“ lėktuvas iš radarų dingo ketvirtadienį 2 val. 45 min. nakties Kairo laiku (3 val. 45 min. Lietuvos)
- Lėktuvu skrido 66 žmonės
- Penktadienį aptiktos lėktuvo nuolaužos jūroje į šiaurę nuo Aleksandrijos miesto
„Šiuo metu ... visos versijos tiriamos ir nėra nė vienos pagrindinės versijos“, – per spaudos konferencija pareiškė ministras, kuris prieš tai susitiko su maždaug šimtu keleivių, kurie skrido dingusiu lėktuvu, artimųjų.
„Šen ir ten sklando įvairių gandų, kurie, beje, kartais prieštarauja vienas kitam ir priveda prie beveik kategoriškų išvadų“, – sakė prancūzų ministras, pabrėždamas, kad tai sukelia dar didesnį skausmą aukų artimiesiems.
„Pagrindinis prioritetas, žinoma, yra surasti lėktuvą bei jo juodąsias dėžes ir jas išanalizuoti, tai leis mums atsakyti į visus klausimus“, – sakė jis.
Prancūzijos „dvigubas tikslas“ yra „išreikšti solidarumą su šeimomis, tačiau taip pat užtikrinti skaidrumą aiškinantis šio lėktuvo dingimo aplinkybes“, sakė Prancūzijos užsienio reikalų ministras, kuris su dingusių keleivių artimaisiais susitiko kartu su Egipto ambasadoriumi Prancūzijoje.
Susitikimo metu keleivių artimiesiems buvo pranešta apie tai, kas jau padaryta ir sužinota, ir kaip aiškinamasi katastrofos priežastis.
„Taip pat buvo paaiškinti aukų identifikavimo metodai ir procedūros“, – sakė J.-M.Ayrault.
Papildyta 14.10 val. Egipto karinės pajėgos paviešino rastų nuolaužų nuotraukas. CBC skelbia, kad tarp jų – dalys, susijusius su „EgyptAir“ lėktuvo juodąja dėže. Tačiau ši informacija oficialiai nėra patvirtinta.
Kilo gaisras
Penktadienį pranešta, kad lėktuvo viduje prieš katastrofą buvo kilęs gaisras. Pasak leidinio „Aviation Herald“, dūmai užfiksuoti lėktuvo tualete, esančiame dešinėje pusėje iš karto už pilotų kabinos, avionikos skyriuje. Šią informaciją šeštadienį patvirtino ekspertai.
Po to ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) sistema pradėjo siųsti informaciją apie įvairius gedimus dešiniojoje priekinėje lėktuvo dalyje. Po poros minučių signalai nutrūko – lėktuvas sudužo.
Tyrėjai vis dar ir svarsto teroro akto galimybę. Tačiau lig šiol jokia ginkluota grupuotė nepareiškė prisidėjusi prie šios katastrofos.
Aviacijos ekspertas Philipas Baumas BBC sakė, kad naujausia informacija apie kilusį gaisrą lėktuve rodo, kad galbūt katastrofa nėra susijusi su teroro aktu.
Tuo tarpu Prancūzijos tyrėjai nesiima vertinti, ar lėktuvo viduje kilęs gaisras buvo katastrofos priežastis. Pasak jų, reikia palaukti, kol bus rastos lėktuvo juodosios dėžės, kurios ir turėtų atskleisti tikrąsias nelaimės priežastis.
Tęsia paiešką
Egipto ir dar kelių valstybių lėktuvai bei laivai šeštadienį tebenaršo didelį plotą Viduržemio jūroje po išvakarėse maždaug 300 kilometrų šiauriau Aleksandrijos rastų kai kurių „Airbus 320“ daiktų.
Viena palaikų dalis, lėktuvo krėslų ir bagažo daiktų buvo rasta penktadienį Viduržemio jūroje, pranešė Graikijos gynybos ministras.
Viena kūno dalis, du krėslai ir vienas arba daugiau bagažo daiktų buvo rasti paieškos zonoje už beveik 300 km į šiaurę nuo Aleksandrijos, ministras Panas Kamenas penktadienį sakė per spaudos konferenciją.
Lėktuvo paieškas rengia Egipto karinės oro pajėgos. Joms padeda Prancūzijos, Graikijos, Didžiosios Britanijos, JAV gelbėtojų komandos.
Į Egiptą skridęs „Airbus A320“ lėktuvas pakilo iš Paryžiaus Charles'io de Gaulle'io oro uosto 23 val. 9 min. vietos laiku (ketvirtadienį 0 val. 9 min. Lietuvos). Iš radarų jis dingo 2 val. 45 min. nakties Kairo laiku (3 val. 45 min. Lietuvos). Nebuvo pasiųstas joks pagalbos prašymo signalas, nepastebėti skrydžio aukščio pakitimai. Tuo metu lėktuvas buvo maždaug 11 tūkstančių metrų aukštyje.