PSO: kovojant su koronaviruso delta atmaina Europoje būtina suintensyvinti testavimą

Kovojant su pandeminio koronaviruso delta atmaina, šiuo metu dominuojančia didžiojoje dalyje Europos, būtina suintensyvinti nemokamą testavimą, kontaktų atsekamumą ir kitas priemones, penktadienį perspėjo Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) ir ES ligų kontrolės agentūra.
Testavimo punktas
Testavimo punktas / Sauliaus Žiūros nuotr.

PSO Europos padalinys ir Europos ligų prevencijos ir kontrolės centras (ECDC) paskelbė bendrą raginimą „sustiprinti pastangas“ Europos šalyse, kad būtų suvaldytas itin užkrečiamo delta varianto viruso, pirmąkart aptikto Indijoje, plitimas.

„PSO rekomenduoja, kad šalys padidintų prieigą prie nemokamo testavimo, išplėstų sekoskaitą, skatintų kontaktavusių [asmenų] karantiną ir patvirtintų [užsikrėtimo] atvejų izoliaciją, stiprintų kontaktų atsekamumą, kad būtų nutrauktos pernašos grandinės ir užtikrinta, jog patiriantieji didžiausią riziką mūsų populiacijose būtų vakcinuoti“, – sakoma pranešime.

Agentūros pridūrė, kad PSO ir ECDC gauti duomenys rodo, jog nuo birželio 28-osios iki liepos 11 dienos delta atmaina tapo dominuojanti 19-oje iš 28 šalių, pateikusių pakankamai genų sekoskaitos informacijos.

Per pastarąją savaitę nustatytų COVID-19 atvejų skaičius pasaulio mastu išaugo devyniais procentais, 26 proc. – Europoje ir 60 proc. – Jungtinėse Valstijose, rodo naujienų agentūros AFP apibendrinti oficialūs duomenys. Šis pliūpsnis siejamas su delta atmainos plitimu.

ECDC, stebinti padėtį 27 Europos Sąjungos narėse ir trijose Bendrijai nepriklausančiose valstybėse, COVID-19 pandemijos keliamo pavojaus lygį padidino nuo mažo iki vidutinio, taip pat nurodė, kad keturiose šalyse – Ispanijoje, Portugalijoje, Maltoje ir Kipre – rizika yra ypatingai išaugusi.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis