PSO ragina dėvėti kaukes vietose, kur paplitęs virusas ir sunku laikytis atstumo

Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) penktadienį atnaujino apsauginių kaukių dėvėjimo gaires, ragindama naudoti šias priemones vietose, kur paplitęs naujasis koronavirusas.
Veido kaukė
Veido kaukė / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Pasaulyje ir toliau plintant šiam mirtinai pavojingam užkratui, PSO pakoregavo savo poziciją dėl to, kas turėtų dėvėti kaukę, kada ją reikėtų naudoti ir iš ko patartina jas gaminti.

„Vyriausybės turėtų skatinti plačiąją visuomenę dėvėti kaukes ten, kur [virusas] plačiai perduodamas ir sunku užtikrinti fizinį atstumą – pavyzdžiui, viešajame transporte, parduotuvėse ir kitose uždarose ar perpildytose aplinkose“, – pareiškė PSO vadovas Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas.

„Vietose, kur [virusas] plinta bendruomenėse, patariame, kad 60 metų ir vyresni žmonės arba gretutinėmis ligomis sergantys asmenys dėvėtų medicininę kaukę tais atvejais, kai neįmanoma laikytis fizinio atstumo“, – pridūrė jis.

PSO taip pat paskelbė naujas rekomendacijas dėl nemedicininių kaukių sudėties: jos turėtų būti sudarytos mažiausiai iš trijų skirtingų medžiagų sluoksnių.

Tačiau Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas pabrėžė, kad kaukės yra tik vienas veiksmingos koronaviruso sutramdymo strategijos aspektas, galintis sukelti žmonėms klaidingą saugumo jausmą.

Pasak jo, šios priemonės nėra fizinio atstumo ir rankų higienos pakaitalas.

„Vien kaukės neapsaugos jūsų nuo COVID-19“, – per virtualią spaudos konferenciją sakė PSO generalinis direktorius.

„Raskite, izoliuokite, testuokite ir gydykite kiekvieną atvejį, taip pat sekite ir karantinuokite kiekvieną kontaktą. Visa tai, kaip žinome, veikia. Tai yra kiekvienos šalies geriausia gynyba nuo COVID-19“, – pabrėžė jis.

Nuo pandemijos pradžios gruodį Kinijoje naujuoju koronavirusu užsikrėtė mažiausiai 6,6 mln. žmonių visame pasaulyje, dar daugiau kaip 390 tūkst. asmenų mirė, rodo naujienų agentūros AFP sukaupti duomenys iš oficialių šaltinių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis