PSO vadovas ragina išsamiau ištirti COVID-19 paleidimo iš laboratorijos hipotezę

Pasaulio sveikatos organizacijos (PSO) vadovas antradienį paragino ekspertus, tiriančias COVID-19 pandemijos ištakas, atidžiau patikrinti teoriją, kad virusas galėjo būti paleistas iš laboratorijos.
Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas
Tedrosas Adhanomas Ghebreyesusas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tedrosas Adhanomas Ghebreyesus pasveikino ilgai lauktą tarptautinės misijos ataskaitą, kaip COVID-19 sukeliantis virusas persidavė žmonėms, sakydamas, kad ji „padidina mūsų supratimą svarbiomis kryptimis“.

Tačiau kreipdamasis į PSO nares jis pabrėžė, kad ataskaita „kelia daugiau klausimų, į kuriuos reikės atsakyti vykdant tolesnius tyrimus“.

Ataskaita, kurią paruošė PSO paskirti tarptautiniai ekspertai ir jų kolegos Kinijoje, nepateikė tvirtų išvadų, tačiau iškėlė virtinę hipotezių, nurodant jų tikimybę.

Remiantis ataskaita, su kuria naujienų agentūra AFP susipažino prieš jos paskelbimą antradienį, teorija, kad virusas buvo paleistas iš laboratorijos vertinama kaip „itin mažai tikėtina“. Joje nurodoma, jog labai tikėtina, kad koronavirusinė infekcija COVID-19 pirmąkart buvo perduota šikšnosparnių žmonėms per tarpinį gyvūną,

Tačiau Tedrosas Adhanomas Ghebreyesus paragino atidžiau įvertinti laboratorijos teoriją.

„Nors komanda padarė išvadą, kad viruso paleidimas iš laboratorijos yra mažiausiai tikėtina hipotezė, ją reikia toliau ištirti, galbūt (organizuojant) papildomų misijų, įtraukiant specialius ekspertus, kuriuos esu pasirengęs išsiųsti“, – sakė jis.

PSO vadovas taip pat išreiškė susirūpinimą, kad tarptautinė ekspertų komanda „išsakė sunkumus, su kuriais susidūrė rinkdami pirminius duomenis“ Kinijoje.

„Tikiuosi, kad būsimose kolektyvinėse studijose bus laiku ir išsamiau dalijamasi duomenimis“, – sakė jis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis