Reaguojant į Kremliaus propagandą, Rygoje steigiamas Baltijos šalių žurnalistinis centras

Reaguojant į Rusijos propagandos įtaką Baltijos regione, Rygoje ketinama steigti Žurnalistinio meistriškumo centrą, kuris būtų orientuotas į žiniasklaidos, ypač rusakalbės, kokybę.
Rusijos žiniasklaida
Rusijos žiniasklaida / AFP/„Scanpix“ nuotr.

Rygoje su Latvijos ir Estijos atstovais susitikęs kultūros viceministras Romas Jarockis tvirtina, kad įsteigus centrą, Lietuva galėtų tikėtis finansavimo žiniasklaidos tyrimams, taip pat žiniasklaidos raštingumo kėlimo projektams. Lėšų įvairioms priemonėms, kurios būtų skirtos Lietuvai, Latvijai ir Estijai, yra numačiusi Skandinavijos valstybes vienijantis vyriausybinio bendradarbiavimo forumas – Šiaurės ministrų taryba.

Žurnalistinio meistriškumo centro veikla visų pirma būtų nukreipta į rusų kalba laidas rengiančius žurnalistus, atsiliepiant ir reaguojant į naujus propagandinius iššūkius.

„Kalba buvo, kad tai nebūtų kontrpropaganda, paprasčiausiai tai būtų skirta žurnalistams apmokyti, metodams ir būdams, kaip kovoti su dezinformacija, kad žiniasklaida būtų pagrįsta faktais, taip pat atlikti tyrimus. Tai iš esmės yra ir žurnalistų kvalifikacijos kėlimas, ir visuomenės švietimas, žurnalistinis raštingumas“, – BNS sakė R.Jarockis.

Kaip nurodo ministerija, Žurnalistinio meistriškumo centro veikla visų pirma būtų nukreipta į rusų kalba laidas rengiančius žurnalistus, atsiliepiant ir reaguojant į naujus propagandinius iššūkius. Anot viceministro, Latvijoje centras orientuotųsi į Stokholmo ekonomikos aukštosios mokyklos programas, Estijoje parama būtų skiriama naujai įsteigtam kanalui rusakalbiams.

„Lietuvoje akcentas būtų žiniasklaidos tyrimai. Viskam vadovautų centras, kuris būtų sukurtas spalio pradžioje Rygoje. Esmė yra tai, kad daugiau bus investuojama ne į studentus, o profesionalus, kurie norėtų tobulinti įgūdžius“, – sakė jis.

Pasak viceministro, konkrečios priemonės turėtų paaiškėti spalio mėnesį, įsteigus centrą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis