Rusai įsiutę: iš keliaujančių į Europą žadama konfiskuoti automobilius, kalbama ir apie kompiuterius

Sekmadienį, pasklidus žiniai, kad Europos Komisijos (EK) sankcijų paketas bus papildytas galimybe konfiskuoti asmeninius Rusijoje registruotus automobilius, šios šalies informacinėje erdvėje kilo neregėtas triukšmas. Atsirado ir nemažai gandų – imta tvirtinti, neva europiečiai iš rusų „atiminės“ ne tik transporto priemones, bet ir telefonus, nešiojamus kompiuterius ar asmeninės higienos priemones.
AVTOVAZ gamykla
AVTOVAZ gamykla / AVTOVAZ nuotr.

Reportažą apie konfiskuojamus automobilius išplatino Rusijos verslo naujienų portalas „RBC“.

Publikacija, pavadinta „ES draudžia rusams importuoti asmeninius automobilius, išmaniuosius telefonus ir šampūnus“ pasirodė šiame portale sekmadienį ryte.

Straipsnyje cituojamas rugsėjo 8 dieną EK papildytas įvestų sankcijų išaiškinimas, tiksliau, 13 numeriu pažymėtas „Dažniausiai užduodami klausimai“ (DUK) skyrius.

Jame atsakoma į klausimą, ar Rusijos piliečiai gali laikinai, pavyzdžiui, turistinių kelionių metu, įsivežti asmenines prekes ir transporto priemones, kurioms taikomos sankcijos.

Pateikiamame atsakyme teigiama, kad kelionės į ES šalis Rusijoje registruotais automobiliais bus laikomos draudžiamu importu.

Taip pat pažymima, kad šis reguliavimas bus taikomas tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims.

„Nesvarbu, ar transporto priemonė naudojama asmeniniais, ar komerciniais tikslais, jei ji priskiriama XXI priede išvardytiems muitinės kodams (įskaitant kodą 8703) ir yra kilusi iš Rusijos arba iš jos eksportuojama“, – teigiama naujame Europos Komisijos išaiškinime.

„Muitinės kodas 8703 taikomas lengviesiems automobiliams ir kitoms transporto priemonėms, skirtoms vežti mažiau nei dešimt žmonių. Automobiliai su rusiškais numeriais ir registruoti Rusijoje dažniausiai „eksportuojami“ (išvežami) iš Rusijos“, – priduria Europos Komisija.

Lada Niva Prancūzijos kaime. (Guillaume Vachey, Wikimedia)
Lada Niva Prancūzijos kaime. (Guillaume Vachey, Wikimedia)

Senos naujienos

Apie tai, kad iš rusų Vokietijoje pradėti konfiskuoti lengvieji automobiliai, imta kalbėti dar vasaros viduryje.

Tuomet Rusijos informacinėje erdvėje pasipylė daugybė skundų, kuomet su rusiškais valstybiniais numeriais pakeliauti po Europą sumanę turistai netikėtai likdavo be transporto priemonių.

Plačiau apie tai galite skaityti čia: Vokietija pradėjo konfiskuoti automobilius su rusiškais numeriais

Savo ruožtu Vokietijos pareigūnai nepavargdami aiškino, kad turi teisę taip elgtis, remdamiesi dar 2014 metais priimtu ir nuo to laiko nuolat pildomu sankcijų reglamentu.

VIDEO: Šokiruojančio tyrimo detalės: kodėl reikmenys Vladimiro Putino jachtai buvo gabenti per Lietuvą?

Reglamentas Nr. 833/2014 nuolat keičiamas, kai priimamas dar vienas sankcijų paketas.

Jame esančio 3i straipsnio pirmojoje dalyje skelbiama, kad draudžiama įsigyti, importuoti, perduoti ar bet kokiu kitu būdu įvežti prekes, kurių kilmės šalis yra tiesiogiai ar netiesiogiai Rusija arba kurios yra eksportuojamos iš Rusijos, jeigu jos yra išvardytos reglamento XXI priede ir jeigu iš jų Rusija gaus didelių pajamų ir taip bus destabilizuojama Ukraina.

Reglamento priede nurodytas muitinės kodas 8703 – transporto priemonės iki 10 asmenų, t. y. paprasti lengvieji automobiliai.

Taigi, sprendimas nėra naujas – tik jo išaiškinimas.

Šampūnų neatiminės

„RBC“ publikacijoje tvirtinama, neva rusams, kertantiems ES sieną, taip pat neleidžiama įvežti kosmetikos, lagaminų, nešiojamųjų kompiuterių ir išmaniųjų telefonų, odos ir kailių gaminių, pusbrangių ir brangiųjų akmenų, šampūnų ir fotoaparatų.

Tačiau apie tokias drastiškas priemones EK išaiškinime nekalbama.

Apie tai, kad iš rusų neva planuojama konfiskuoti net higienos priemones ar mobiliuosius telefonus, skelbiama tik „RBC“ straipsnyje.

Portalo žurnalisto kalbinamas teisininkas Sergejus Glandinas pažymi, kad be automobilių, minėtame XXI priede išvardytos ir kitos prekės, ganėtinai plataus spektro – nuo tualetinio popieriaus iki jachtų.

Tačiau kiek anksčiau tas pats teisininkas tvirtino, kad Vokietijos sprendimas konfiskuoti asmenines transporto priemones yra perteklinis, mat turistai neplanuoja pardavinėti savo automobilių.

„Vokietijos valdžios institucijos kažkodėl paprastą automobilio įvežimą į Europos Sąjungos teritoriją laikė eksportu. Tačiau eksportas – tai šiek tiek kitokia istorija, tai kai asmuo atvyksta į kitos šalies teritoriją ir nori jį ten parduoti“, – leidiniui sakė S.Glandinas.

Taigi, teisininko teiginiai, neva iš rusų bus atimami net šampūnai, prieštarauja jo paties žodžiams.

Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Atostogauti atvykstantys rusų turistai.
Irmanto Gelūno / BNS nuotr./Atostogauti atvykstantys rusų turistai.

Apie tai, kad asmeninės higienos priemonės nebus konfiskuojamos, papildomai išaiškino ir EK, po kelių dienų pateikusi dar vieną išaiškinimą dėl į Bendriją atvykstančių rusų daiktų: leidžiama įsivežti tik tuos, kurie nekelia sankcijų apėjimo rizikos.

Kaip nurodė Užsienio reikalų ministerija, tai apima, pavyzdžiui, asmeninės higienos prekes, ar drabužius, esančius lagamine, kurie „akivaizdžiai bus naudojami kelionės metu“.

„(…) valstybės narės nurodytus ribojimus turėtų taikyti atsižvelgiant į proporcingumo ir pagrįstumo principus“, – rašoma ministerijos komentare.

15min verdiktas: Trūksta konteksto. Rusijoje registruoti automobiliai tikrai gali būti konfiskuoti bandant kirsti jais ES sienas. Tačiau EK išaiškinime nieko nekalbama apie tai, kad tokiu pačiu principu gali būti konfiskuojami ir asmeniniai, pardavimui neskirti daiktai.

Publikacija parengta 15min bendradarbiaujant su „Meta“, kuria siekiama stabdyti klaidinančių naujienų plitimą socialiniame tinkle. Daugiau apie programą ir jos taisykles – čia

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis