„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Rusijoje, Petrozavodske, sudužo keleivinis lėktuvas Tu-134, daug žuvusiųjų. Dėl katastrofos apkaltinti patys lakūnai

Rusijoje sudužo iš Maskvos į Petrozavodską skridęs keleivinis lėktuvas Tu-134. Skelbiama, kad didžioji dalis keleivių šios tragedijos metu žuvo.
Nepataikęs į Petrozavodsko oro uostą Rusijoje sudužo keleivinis lėktuvas Tu-134
Lėktuvas Tu-134 sudužo prie Petrozavodsko. / „Scanpix“ nuotr.

Kaip praneša portalas gazeta.ru, aviakompanijai „RusAir“ priklausantis lėktuvas skrido iš Domodedovo oro uosto Maskvoje į Petrozavodską, tačiau orlaiviui nusileidimas buvo nesėkmingas. Lėktuvas trenkėsi į žemę likus apie 700 metrų iki oro uosto nusileidimo tako. Tiesa, kiti portalai skelbia, kad lėktuvas avariniu būdu leidosi ant kelio. Lifenews.ru skelbia, kad lėktuvas sudužo Karelijos respublikoje, likus 15 kilometrų iki Besoveco oro uosto.

Vos atsitrenkęs į žemę lėktuvas sudužo ir užsidegė.

Lėktuvu skrido 43 keleiviai ir 5 ekipažo nariai. Gavus pranešimą apie šią tragediją, į įvykio vietą išvažiavo 6 ugniagesių automobiliai, 9 greitosios pagalbos automobiliai.

Kaip skelbia portalas lenta.ru, paskutiniais duomenimis, išgyveno 8 žmonės, tarp jų – kūdikis. Visų jų būklė sunki, jie nuvežti į ligoninę. 

Naujienų portalas newsru.com skelbia, kad įvykio vietoje vyksta paieškos darbai, tačiau šaltiniai skelbia, jog šansai, kad bus rasta daug išgyvenusiųjų – nedideli. Lenta.ru remdamiesi savo šaltiniais praneša, kad jau patvirtinta, jog žuvo 40 žmonių.

Kol kas nežinoma, kokia šios avarijos priežastis, tačiau pagrindinė versija – itin blogos oro sąlygos. Interfaks korespondentai įvykio vietoje skelbia, kad tyrėjai išvydo kraupius vaizdus – kūnai ir jų dalys buvo išmėtyti aplinkui. Beje, ši tragedija galėjo tapti dar baisesnė, nes lėktuvas vos nesirėžė į gyvenamuosius namus.

Naujienų agentūra Interfaks praneša, kad aviakompanijos „RusAir“ lėktuvais skraido pasiturintys žmonės, ši kompanija dažnai organizuoja užsakomuosius skrydžius tiek Rusijoje, tiek į užsienį.

VIDEO: Karelia plane crash: Video of immediate aftermath, Tu-134 ruins

Atnaujinta 03.06 val. Paskutiniais duomenimis, tragedijos metu žuvo 44 žmonės. Paaiškėjo, kad lėktuvu skrido 52 žmonės, o išgyveno tik 8. Septynių iš jų būklė itin sunki. Išgyvenę du vaikai – devynerių Antonas ir keturiolikos Anastasija. Per stebuklą kol kas gyva ir jų mama. Tarp žuvusiųjų yra ir užsieniečių: vienas Švedijos pilietis (gelbėtojas, skridęs į konferenciją), du Ukrainos piliečiai ir vienas keliautojas iš Nyderlandų.

Taip pat – FIFA teisėjas Vladimiras Pettajus, Maskvoje teisėjavęs futbolo rungtynėms.

Atnaujinta 7.48 val. Pirminiais duomenimis, katastrofa įvyko ne dėl lakūnų, o dėl žemės tarnybų kaltės. Pranešama, kad neveikė signalinės oro uosto šviesos, tvyrojo rūkas, lijo. Patikslintais duomenimis, lėktuvas nukrito vos kilometras nuo oro uosto pakilimo tako, ant kelio, lakūnams praradus orientaciją. Manoma, kad, praradę orientaciją, lakūnai nusileidimui pasirinko kelią, kuris yra lygiagretus pakilimo takui.

Atnaujinta 8.54 val. Lietuvos radijas pranešė, kad, patikslintais duomenimis, signalinės oro uosto šviesos neveikė labai trumpai, vos tris sekundes. Bet ir to pakako, kad lakūnai prarastų orientaciją. Tačiau lenta.ru informuoja, kad, tyrėjų duomenimis, signalinės šviesos išsijungė, nes besileidžiantis lėktuvas nutraukė elektros tiekimo laidus. Koks tai lėktuvas, kol kas nepatikslinta.

Atnaujinta 9.50 val. Nors šaltiniai Karelijos vyriausybėje tvirtina, kad Besovecų oro uosto signalinės šviesos išsijungė dėl elektros tiekimo pertrūkių, Karelijos gyventojų gyvybinės veiklos ir saugumo užtikrinimo komiteto pirmininkas Nikolajus Fedotovas pateikė visai kitą versiją. Jis kaltina ne oro uosto darbuotojus, o lakūnus.

Pasak jo, lėktuvas tūpdamas esant sunkioms oro sąlygoms nukrypo į dešinę nuo kilimo ir tūpimo tako 150–200 metrų. Įgula mėgino išlyginti lėktuvo pusiausvyrą maždaug 110 m aukštyje, gavusi dispečerių nurodymą skristi antrąjį ratą, bet per manevrą užkliuvo už elektros perdavimo linijos, einančios palei automobilių kelią.

Dėl to, teigia N.Fedotovas, signalinės šviesos kilimo ir tūpimo take užgeso penkioms sekundėms. Kai įsijungė avarinis apšvietimas, lėktuvas jau kliudė miško viršūnes ir avariniu būdu nutūpė ant kelio. Sparnais nupjovęs apie 150 m miško juostos, lėktuvas byrančiomis dalimis nuslydo nuo kelio ir užsidegė. Tikrinama versija, ar gali būti, kad lėktuvas slysdamas keliu sutraiškė lengvąjį automobilį.

Atnaujinta 13.40 val. Rusijos tyrėjai visai susipainiojo versijose. Naujausiais duomenimis, visa kaltė suversta lėktuvo pilotams. Rusijos Susisiekimo ministerija paskelbė, kad „lėktuvas nukrypo nuo kurso dėl neaiškių priežasčių“. O gedimai oro uosto elektros tiekimo sistemoje buvo nereikšmingi ir neturėjo įtakos pilotų veiksmams.

Lėktuvo nusileidimui iš žemės vadovavęs dispečeris Segejus Šmatkovas tvirtina, kad matomumas buvo minimalus, bet ne tragiškas, ne daugiau 2000 metrų. Todėl jis pasiūlė lakūnams kilti ir bandyti leistis dar kartą apsukus ratą. Tačiau orlaivio pilotas nusprendė nutupdyti lainerį rankiniu būdu.

Lakūnai-ekspertai, komentuodami situaciją newsru.com, taip pat vertė kaltę savo kolegoms: jei nematai nusileidimo juostos, kilk į viršų ir vėl ieškok, kur nusileisti...



VIDEO: Авиакатастрофа Москва-Петрозаводск

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs