Rusijos kariai Černobylyje nesisaugodami važiavo per ypač pavojingą zoną

Rusijos kariai, užėmę Černobylio branduolinės katastrofos zoną, nesisaugodami važiavo per labai nuodingą teritoriją, vadinamą „Raudonuoju mišku“, keldami radioaktyvių dulkių debesis, naujienų agentūrai „Reuters“ sakė Černobylio atominės elektrinės darbuotojai.
Černobylio atominei elektrinė
Černobylio atominei elektrinė / ZUMAPRESS / Scanpix nuotr.

Pasak dviejų naujienų agentūros „Reuters“ kalbintų darbuotojų, kariai važiavo šarvuotais automobiliais be jokių apsaugos nuo radiacijos priemonių. Abu šie darbuotojai budėjo, kai vasario 24 d. į Černobylį įvažiavo rusų tankai ir perėmė teritorijos kontrolę.

Abu darbuotojai teigė matę, kaip rusų tankai ir kiti šarvuočiai judėjo per Raudonąjį mišką, kuris yra labiausiai radioaktyviai užteršta zonos aplink Černobylį dalis.

Vienas iš Černobylio darbuotojų sakė, kad kariams tai buvo „savižudiška“, nes labai tikėtina, kad jiems įkvėpus radioaktyvių dulkių radiacija paveikė jų organizmus.

Į didelę teritoriją aplink Černobylio elektrinę draudžiama patekti visiems, kurie ten nedirba arba neturi specialaus leidimo, tačiau Raudonasis miškas yra dar pavojingesnis negu likusi šios teritorijos dalis – jis laikomas taip smarkiai užterštu, kad net atominės elektrinės darbuotojams draudžiama ten lankytis.

Bet Rusijos karinis konvojus važiavo būtent per šią zoną apleistu miško keliuku, teigė abu šaltiniai. Taip pat jie teigė, kad kolona sukėlė didelį dulkių stulpą. Radiacinės saugos jutikliai rodė pakilusį radiacijos lygį.

Agentūra „Reuters“ atkreipia dėmesį, kad negalėjo nepriklausomai patikrinti darbuotojų pasakojimų.

Rusijos gynybos ministerija į „Reuters“ pasiteiravimą apie Černobylio darbuotojų pasakojimus neatsakė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis