1. Techninis gedimas
Egipto premjeras iškart po katastrofos pareiškė, kad lėktuvo sudužimą galėjo lemti techninis gedimas. Jo teigimu, tai dar turėtų patvirtinti profesionalus tyrimas.
Tiesa, Egipto civilinės aviacijos vadovas Hossamas Kamalis pabrėžė, kad pilotas neprašė avarinio nusileidimo, o iki katastrofos nebuvo gauta jokios informacijos apie technines problemas.
Lėktuvo antrojo piloto Sergejaus Trukačiovo žmona Rusijos televizijos NTV eteryje pasakojo, kad jos vyras prieš skrydį iš Egipto skundėsi lėktuvo būkle, tačiau „Kogalymavia“ oro linijų atstovai ir Egipto aviacijos vadovas paneigė bet kokias kalbas apie technines lėktuvo parengimo problemas.
2. Žmogiškoji klaida
Lėktuvo pilotas Valerijus Nemovas turėjo beveik 12 tūkstančių skrydžio valandų patirtį, tad, specialistų teigimu, nėra pagrindo manyti, kad tokią staigią katastrofą galėjo lemti piloto klaida.
Tiesa, šį tvirtinimą dar turės įrodyti lėktuvo juodosios dėžės tyrimas, kuris padės įsitikinti, ar įgula padarė viską, kad puikiomis oro sąlygomis skridęs lėktuvas išvengtų kelis šimtus gyvybių nusinešusios nelaimės.
3. Numušimas raketa
Staigus lėktuvo kritimas ir gandai viešojoje erdvėje išgarsino galimo lėktuvo numušimo teoriją. Šią teoriją suskubo tvirtinti ir Sinajaus pusiasalyje veikiantys „Islamo valstybės“ grupuotės nariai.
Aukšto rango Rusijos aviacijos pareigūnas patvirtino, kad lėktuvas sudužo „tiesiog ore“. Tiesa, Viktoras Soročenko pabrėžė, kad dar anksti daryti išvadas ir teigti, jog tai galėjo būti teroro aktas.
Lėktuvas skrido gerokai didesniame aukštyje, nei pajėgūs atakuoti „Islamo valstybės“ teroristai. Jų ginklai neprilygsta raketinei sistemai „Buk“, kuria virš Rytų Ukrainos buvo numuštas Malaizijos lėktuvas MH370.
4. Sprogimas lėktuve
Ekspertai abejoja galimybe, kad teroro aktas buvo įvykdytas paslepiant sprogmenį lėktuve, kuris pakilo iš puikia apsauga pasižyminčio Šarm el-Šeicho. Vis dėlto, BBC apklausti katastrofos tyrėjai užsiminė, kad lėktuvo nelaimė primena tokią, kuri atitiktų paslėpto sprogmens versiją.
Profesoriaus Michaelo Clarke'o teigimu, faktas, kad lėktuvas ore tiesiog lūžo per pusę, leidžia manyti, kad jį ištiko ne techninis gedimas, o paveikė stiprus vidinis smūgis.
Šios teorijos teisingumą padės įrodyti tik katastrofos pasekmių tyrimas.