„Rusijos oro erdvė tebėra uždaryta ir oro vežėjai negali čia skraidyti tiesiogiai iš Kinijos. Be to, nepanašu, kad artimiausiais metais tai pasikeistų, todėl turime galvoti apie alternatyvas. Deja, jos plėtojamos lėtai, nes aplinkiniai maršrutai dažnai yra tiesiog nepelningi“, – sakė ji.
Šiuo metu didžioji dalis į Europą oro transportu atgabenamų krovinių siunčiama į kitus oro uostus ir į Latviją atkeliauja sausumos keliais. Todėl, nepamirštant apie Kiniją, pasak L. Odinos, būtina svarstyti ir kitas veiklos kryptis.
„Toliau nagrinėjame įvairias galimybes ir tikimės, kad pirma kategorija, suteikta Latvijai JAV Federalinės aviacijos administracijos (FAA) audito metu, taip pat ką nors duos, nes tai atveria galimybę Latvijos vežėjams vykdyti tiesioginius skrydžius į Ameriką. Mūsų vežėjai tikrai turės rasti partnerį kitoje pusėje, kad užpildytų šiuos didelius tarpžemyninius lėktuvus. Krovinių vežėjai yra susidomėję ir greičiausiai jie pirmieji pradės skraidyti į JAV“, – sakė ji.
Be to, pasak oro uosto vadovės, gali būti perspektyvus keleivių vežimas oro transportu, nes šiuo metu pastebima, kad paklausa Amerikos kryptimi yra, tačiau pasiūlos beveik nėra. Yra pakankamai keleivių, kurie kas mėnesį vyksta į Ameriką ir naudojasi Frankfurto, Miuncheno, Amsterdamo ar Helsinkio oro uostais.
L. Odina pabrėžė, kad FAA kategorijos šiuo metu Baltijos šalyse neturi niekas, išskyrus Latviją.
„Tai mūsų galimybė, kuria artimiausiais metais turėtume pasinaudoti ir pradėti šiuos skrydžius [į Ameriką]. Jei turėsime jungiamuosius skrydžius su Palanga, Turku ir kitais mažesniais oro uostais, iš jų galėsime sulaukti keleivių, norinčių skristi į Ameriką. Matau tam galimybių“, – sakė ji.
Prasidėjus karui Ukrainoje, Europos Sąjunga uždraudė Rusijoje registruotiems orlaiviams leistis jos teritorijoje. Rusija savo ruožtu uždarė savo oro erdvę oro transporto bendrovėms iš šalių, kurios įvedė sankcijas Rusijai. Dėl to skrydžiai į Baltijos šalis iš Kinijos ir kitų Azijos šalių tapo nepelningi.
2022 metais Rygos oro uostas perkrovė 21,1 tūkst. tonų krovinių – 24 proc. mažiau negu 2021-aisiais.