Š.Korėja iš blakstienų ir perukų eksporto uždirba milijonus dolerių

2023 m. Šiaurės Korėja į Kiniją eksportavo 1 680 tonų dirbtinių blakstienų, barzdų ir perukų už maždaug 167 mln. JAV dolerių, pranešė „Reuters“. Agentūros duomenimis, šios prekės vėliau perpakuojamos su užrašu „Pagaminta Kinijoje“ ir parduodamos, be kita ko, Vakarų šalims.
Ilgos blakstienos
Ilgos blakstienos / 123RF.com nuotr.

2019 m., kai kainos buvo mažesnės, ji eksportavo 1 829 tonas, kurių vertė siekė tik 31,1 mln. dolerių.

Beveik viso Šiaurės Korėjos deklaruojamo eksporto paskirties šalis yra Kinija. Perukai ir dirbtinės blakstienos 2023 m. sudarė beveik 60 proc. šalies eksporto.

„Reuters“ apklausė dvi dešimtis ekspertų, kurie paaiškino, kad Šiaurės Korėja ilgą laiką buvo didelė perukų ir dirbtinių blakstienų eksportuotoja, tačiau per COVID-1 pandemiją, kai šalies valdžia įvedė griežtus perukų naudojimo apribojimus ir uždarė sienas, eksportas smarkiai sumažėjo. Nepaisant to, jau 2023 m. didžioji dalis prekybos Šiaurės Korėjoje pagamintomis blakstienomis per Kiniją buvo atnaujinta.

Blakstienos ir perukai yra svarbus užsienio valiutos šaltinis

Agentūra pažymi, kad Šiaurės Korėjos dirbtinių blakstienų ir perukų perdirbimas, pakavimas ir pardavimas visame pasaulyje, atvirai vykdomas kaimyninėje Kinijoje, „leidžia Kim Jong Uno režimui apeiti tarptautines sankcijas, nes yra svarbus užsienio valiutos šaltinis“.

Pirmieji Kinijos verslininkų ir Šiaurės Korėjos dirbtinių blakstienų gamyklų ryšiai užsimezgė 2000-ųjų pradžioje. Kinai įvertino Š.Korėjos darbo jėgą už mažą kainą ir aukštą produktų kokybę.

Agentūrai „Reuters“ kalbėjęs Kinijos užsienio reikalų ministerijos atstovas sakė, kad Pekinas ir Pchenjanas „yra draugiški kaimynai“ ir kad „nereikėtų sureikšminti normalaus abiejų šalių bendradarbiavimo, kuris yra teisėtas ir atitinka reikalavimus“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis