„Šampano karai“: prancūzus supykdė naujas Rusijos įstatymas

Prancūzų gamintojus supykdė Rusijoje priimtas įstatymas, reikalaujantis, kad net Šampanės regione gaminamas šampanas būtų vadinamas „putojančiu vynu“. Nors „Moët Hennessy“ šįkart nusileido Rusijai, prancūzai reikalauja, kad į konfliktą įsitrauktų ir Europos Sąjungos (ES) pareigūnai. Tiesa, panašių nesutarimų būta ir praeityje, rašo „The Washington Post“.
„Moët Hennessy“ šampanas
„Moët Hennessy“ šampanas / „Scanpix“/ITAR-TASS nuotr.

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas liepos 2 dieną pasirašė įstatymą, reikalaujantį, kad prancūzų šampano gamintojai savo produktus, parduodamus Rusijoje, galinėje etiketėje įvardytų kaip „putojantį vyną“.

Prancūzijos šampano industrija nenaudoja šio pavadinimo, nes tikina, kad „šampanu“ išskirtinai vadinamas gėrimas, gaminamas Šampanės regione.

Naujas įstatymas numato, kad rusiško „šampanskoe“ gamintojai gaus unikalų statusą – jų produktų nereikės vadinti putojančių vynu.

Pasak prancūzų žiniasklaidos, tarp Rusijos ir Prancūzijos prasidėjo „šampano karas“, kai Maskva, Paryžiaus manymu, siekia pakenkti legendiniam prancūzų prekės ženklui.

Įstatymą kritikavo net ištikimiausi Kremliaus rėmėjai, o Prancūzijos šampano komitetas, – šio gėrimo gamintojus šalyje vienijanti organizacija – reiškė „pasipiktinimą“.

„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./Vyno gamykla Rusijoje
„Scanpix“/ITAR-TASS nuotr./Vyno gamykla Rusijoje

Praeitą savaitę socialiniame tinkle „Facebook“ buvo paviešintas prancūzų gamintojo „Moët Hennessy“ laiškas platinimo centrui Rusijoje.

Jame gamintojas informavo rusų klientus, kad sustabdė šampano tiekimą į Rusiją, nes dar nebuvo patvirtinta, ar etiketėse pavadinimas bus pakeistas į „putojančio vyno“.

Rusijos socialiniuose tinkluose pasipylė pašaipos. Populiarus muzikantas Vasia Oblomovas tviteryje juokavo, kad visi Rusijoje pagaminti automobiliai turėtų vadintis „Mercedes“, o vokiški modeliai – „užsienyje surinkti automobiliai“.

Net Kremliaus propagandistė Margarita Simonian, valstybinio transliuotojo RT vyriausioji redaktorė, pareiškė, kad įstatymas „atrodo labai kvailai“.

„Gal kas gali paaiškinti, kodėl šampanas nebegali vadintis šampanu?“, – rašė ji tviteryje.

Maskva laimėjo raundą

Rusijos pramonės ekspertai sako, kad naujas įstatymas buvo perdėtas. Esą tikslas yra klasifikuoti visus importuojamus „putojančius vynus“ – nuo ispaniško cava iki itališko prosecco ir prancūziško šampano – po vienu skėčiu. Esą priekinės etiketės galės išlikti tokios, kokios yra dabar.

Rusijos putojančio vyno gamintojo „Abrau-Durso“ prezidentas Pavelas Titovas naujienų agentūrai „RIA Novosti“ sakė: „Vyno gamintojams Rusijoje labai svarbu dirbti bendrame globalios vyno pramonės kraštovaizdyje. Man nekyla abejonių, kad tikrasis šampanas gaminamas Šampanės regione.“

Sekmadienį „Moët Hennessy“ nusileido ir sutiko Rusijoje pardavinėjamų butelių galinėje etiketėje pervadinti produktą į „putojantį vyną“.

Rusijos „Double Magnum“ vyno konsultacijų grupės partneris Andrejus Grigorjevas sakė, kad dokumentų tvarkymas, jog jie atitiktų naują įstatymą, galėtų užtrukti kelis mėnesius, galimai dėl to vėluotų siuntos.

Prancūzijos šampano komitetas paragino visus prancūziško šampano gamintojus iki tolesnio įspėjimo stabdyti eksportą į Rusiją, paragino Prancūzijos ir Europos Sąjungos (ES) diplomatus užsiimti lobistine veikla jų naudai.

„Tai – mūsų bendras paveldas, mūsų brangenybė“, – sakė du prezidentai organizacijos, kuri dažnai naudoja šūkį „šampanas kilęs tik iš Šampanės Prancūzijoje“.

„Buvau šokiruotas, kai pamačiau sprendimą“, – „The Washington Post“ sakė maisto ir vyno tyrėjas Prancūzijos Kedge verslo mokykloje Olivier Gergaudas.

Jis Rusijos žingsnį palygino su apsišaukėliu, apsimetinėjančiu, kad turi Harvardo universiteto diplomą.

ZUMAPRESS / Scanpix nuotr./„Moët Hennessy“ logotipas
ZUMAPRESS / Scanpix nuotr./„Moët Hennessy“ logotipas

Prancūzijos šampano industrija pernai išgyveno istorinę krizę, kadangi dėl COVID-19 pandemijos užsidarė klubai ir barai, todėl gerokai nusmuko gėrimo pardavimai. Palyginus su 2019 metais, šampano eksportas sumenko 18 proc.

Pasak O.Gergaudo, pastaruoju metu pardavimai vėl išaugo, kadangi žmonės ėmė švęsti praleistas šventes. Rusijoje pernai buvo parduota 1 proc. prancūziško šampano.

„Tai skirta elitui“, – sakė Rusijos federalinių ir regioninių alkoholio rinkų studijų centro direktorius Vadimas Drobizas.

Ne pirmas konfliktas

Pikta Prancūzijos šampano pramonės reakcija į Rusijoje priimtą įstatymą atspindi ilgalaikes pastangas apsaugoti „šampano“ pavadinimą. Panašių nesutarimų jau būta praeityje.

Pavyzdžiui, Prancūzijos šampano komitetas ilgai konfliktavo su mažu Šveicarijos kaimu Šampane, kuriam uždrausta naudoti pavadinimą savo vyno ir kitiems produktams.

Prancūzijos šampano gamintojai jau buvo atsidūrę panašiuose teisiniuose ginčuose su kitomis šalimis dėl klientų apgaudinėjimo ar intelektualinės nuosavybės pažeidimo.

„Turime ilgą sėkmingų bylų istoriją. Iššūkis kyla tada, kai tai yra nacionalinio lygio diskusija, kaip Rusijos atveju“, – sakė maisto ir vyno tyrėja Kolleen Marie Guy.

Rusijos vynuogių augintojų ir vyndarių sąjungos prezidentas Leonidas Popovičius teigė, kad Rusija savo putojantį vyną „šampanskoe“ vadina jau daugiau nei 100 metų.

Toks terminas nustatytas valdant sovietų diktatoriui Josifui Stalinui – juo pavadinta pigi ir prieinama putojančio vyno, anksčiau vartojamo tik elito, versija

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis