Lėktuvas, kurio keturiems elektriniams propeleriams energiją tiekia 12 tūkst. saulės baterijų ant 63 m bendro ilgio sparnų, 15 min. po vidurnakčio (7 val. 15 min. Lietuvos laiku) sklandžiai nutūpė Dulleso tarptautiniame oro uoste.
„Solar Impulse“ paprastai tupia naktį, kai eismas oro uostuose sumažėja.
Saulės energija varomą lėktuvą pilotavo šveicaras Bertrand’as Piccard’as (Bertranas Pikaras), kuris šios kelionės metu prie šturvalo keičiasi su tėvynainiu Andre Borschbergu (Andrė Boršbergu).
Netrukus po nusileidimo B.Piccard‘as pakiliai kalbėjo apie skrydį.
„Tai gali atrodyti lengva, bet tai – didelio darbo rezultatas“, – sakė jis, turėdamas omenyje dešimtmetį trunkančias pastangas, kurios apėmė lėktuvo projektavimą ir istorinių bei dabartinių duomenų apie oro sąlygas studijas.
Tačiau B.Piccard‘as pažymėjo, jog šis skrydis pademonstravo, kad su atsinaujinančiais energijos šaltiniais „galime pasiekti neįtikėtinus dalykus„. Jis gyrė savo lėktuvą, kuris yra „toks efektyvus, toks patikimas, kad gali dieną ir naktį skristi be jokių degalų“.
Paskutinė šio skrydžio per žemyną stotelė bus Niujorkas.
„Solar Impulse“ projektu, kurį finansuoja ir kuriam vadovauja B.Piccard’as bei A.Borschbergas, ketinama
Vienvietis saulės energija varomas lėktuvas „Solar Impulse“ anksti sekmadienį nutūpė netoli JAV sostinės. |
pademonstruoti, ką galima pasiekti visiškai nenaudojant iškastinio kuro, be to, jis tampa įžanga į „svarbiausią tikslą“ – skrydį aplink pasaulį, kurį planuojama atlikti 2015 metais.
Pirmasis „Solar Impulse“ skrydžio per Jungtines Valstijas etapas įvyko gegužės 3-ąją, kai B.Piccard’as nuskrido iš San Fransisko Kalifornijoje į Finiksą Arizonoje.
Pagal skrydžio tvarkaraštį, kiekvienoje stotelėje lėktuvas praleidžia iki dešimties dienų, pristatant visuomenei jo technologijas.
„Solar Impulse“ taip pat gali skristi naktį, pakildamas į 8 230 metrų aukštį, o vėliau lėtai sklęsdamas žemyn ir beveik nenaudodamas energijos, kol patekėjus saulei vėl pradeda veikti baterijos.