Serbai ragina aktyviau balsuoti rinkimuose ir nušalinti nuo valdžios A. Vučičių

Dešimtys tūkstančių žmonių Serbijoje pasirašė peticiją, kuria raginama aktyviau balsuoti parlamento ir vietos valdžios rinkimuose, kad nuo vadžios būtų nušalintas prezidentas Aleksandaras Vučičius.
AFP-Scanpix nuotr.
AFP-Scanpix nuotr.

Interneto peticiją nuo praėjusios savaitės pabaigos pasirašė daugiau kaip 69 tūkst. žmonių.

Serbijoje gyvena beveik 6,7 mln. gyventojų, o rinkėjų aktyvumas pastarąjį dešimtmetį nesiekdavo 60 procentų.

„Norime paskatinti procesą“, – sakė kampanijos organizatoriai ir nurodė, kad šaliai reikia pokyčių.

Anksčiau šį mėnesį A. Vučičius paleido parlamentą ir sušaukė naujus rinkimus gruodžio 17 dieną.

A. Vučičius pastarąjį dešimtmetį dirbo prezidento, premjero ir vicepremjero postuose, sustiprino savo valdžią ir de facto kontroliuoja daug žiniasklaidos priemonių bei vyriausybės tarnybų.

Serbijos opozicinės partijos retai kelia pavojų A. Vučičiui, iš dalies dėl mažo rinkėjų aktyvumo.

Sekmadienį Serbijos ministrė pirmininkė Ana Brnabič minimą interneto kampaniją pavadino įžeidimu visiems piliečiams.

Opozicija nuo gegužės ragino surengti pirmalaikius rinkimus. Tokius raginimus išprovokavo aukų pareikalavę šaudymo incidentai Serbijoje, taip pat sukėlę masinį judėjimą prieš A. Vučičiaus vyriausybę, kai gatvėse protestavo dešimtys tūkstančių žmonių.

Prezidentas protestus vadina politiniu triuku ir nuolat skelbia, kad mitingus režisuoja užsienio galios.

Per praėjusius rinkimus 2022 metų balandį A. Vučičiaus Serbijos pažangos partija (SNS) – valdanti nuo 2012-ųjų – ir jos koalicijos partnerės laimėjo 120 iš 250 vietų parlamente.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis