Apdovanojimas skiriamas už tai, kad įgula parodė „tikrą drąsos ir profesionalumo pavyzdį“, dalyvaudama pavojingoje laivo keleivių evakuacijoje nakties metu, kai kruizinis laivas su daugiau nei 4 tūkstančiais keleivių ir įgulos narių užplaukė ant povandeninės uolos ir ėmė skęsti prie Toskanos krantų.
Dėl šios nelaimės kaltinamam laivo kapitonui Francesco Schettino gresia kaltinimai dėl netyčinės grupės žmonių žmogžudystės, per ankstyvo pasitraukimo iš skęstančio laivo ir laivo avarijos.
Kapitonas nukrypo nuo užprogramuoto kurso, neturėdamas tam leidimo. Dėl šios priežasties laivas „Costa Concordia“ rėžėsi į povandeninį rifą, ėmė skęsti, ir stipriai pasviręs ant šono įstrigo pusiau apsemtas prie Džilijo salos, esančios prie Toskanos krantų.
Šis apdovanojimas skiriamas už „kasdien šių jūreivių demonstruojamus savo sugebėjimus, didvyriškumą ir profesionalumą“, sakoma „Costa Cruises“ pranešime.
Netrukus po katastrofos kai kurie kruizinio laivo keleiviai pranešė apie laivo įgulos narių parodytą drąsą ir pasiaukojimą jų gelbėjimo operacijos metu, tačiau būta ir tokių, kurie skundėsi blogu laivo įgulos pasiruošimu ir tuo, kad daugelis jos narių nekalba itališkai.
Italijos teismo paskirti ekspertai taip pat nustatė, kad laivo įgula buvo blogai pasiruošusi tokiai nelaimei.