Skrisdamas sugedo Rusijos avialinijų lėktuvas: jau ketvirtas šiemet

Rusijos oro linijų bendrovės „Azimut“ lėktuvas „Sukhoi Superjet 100“ (SSJ-100), skridęs iš Tbilisio į Sankt Peterburgą, turėjo avariniu būdu leistis Pulkovo oro uoste, skelbia naujienų svetainė „The Moscow Times“.
„Sukhoi Superjet-100“
„Sukhoi Superjet-100“ / Sukhoi.org nuotr.
Temos: 2 Rusija Lėktuvas

Incidentas įvyko sekmadienio vakarą, naujienų svetainei „Izvestija“ sakė avialinijų atstovas. Pasak jo, lėktuve suveikė gedimo signalas. Savo ruožtu leidinio šaltinis patikslino, kad prieš pat nusileidimą sutriko lėktuvo variklio darbas.

Tačiau niekas nebuvo sužeistas.

Pasak „The Moscow Times“, tai jau ketvirtas „Superjet“ orlaivis nuo šių metų pradžios, susidūręs su techninėmis problemomis ore.

Sausio 30 d. „Rossiya Airlines“ keleivinis lėktuvas, skridęs iš Sankt Peterburgo į Kaliningradą, buvo priverstas grįžti į išvykimo oro uostą dėl gaisro požymių bagažo skyriuje, pranešė susirašinėjimo platformos „Telegram“ kanalas „Aviaincident“.

„The Moscow Times“/Rusijos lėktuvas „Sukhoi Superjet“
Rusijos lėktuvas „Sukhoi Superjet“ / „The Moscow Times“

Tuo tarpu sausio 19 d. to paties vežėjo lėktuvas SSJ-100 su 72 keleiviais, skridęs iš Maskvos į Saranską, privalėjo avariniu būdu leistis sostinės Šeremetjevo oro uoste. Pranešta apie važiuoklės gedimą.

Dvi dienas prieš tai į Armėnijos sostinę – Jerevaną – skridęs „Red Wings Superjet“ orlaivis su 86 keleiviais avariniu būdu nusileido Mineralinių Vandenų oro uoste. Nepaprastųjų situacijų ministerija to priežastimi įvardijo oro kondicionavimo sistemos gedimą.

Prieš tai 2024 m. pabaigoje taip pat buvo užfiksuota „Superjet“ orlaivių gedimų serija. Gruodžio 4 d. sugedo Rusijos oro linijų bendrovės „Azimut“ lėktuvas, turėjęs skristi į Tel Avivą. Gruodžio 1 d. to paties vežėjo lėktuvas, skridęs į Sočį, avariniu būdu nusileido Mineralinių Vandenų oro uoste. Lėktuvo vadas nusprendė grįžti netrukus pakilęs po to, kai jutiklis užfiksavo gedimą degalų filtro sistemoje.

Pažymėtina, kad lapkričio 24 d. įvyko du „Azimut Superjet“ incidentai: vienas lėktuvas avariniu būdu leidosi Krasnojarsko oro uoste dėl priekinės važiuoklės atramos hidraulikos gedimo, o antrasis sunkiai nusileido Antalijos oro uoste, po kurio užsidegė vienas iš jo variklių. Tą pačią dieną panašus „Rossiya Airlines“ lėktuvas, skridęs iš Sankt Peterburgo į Maskvą, turėjo važiuoklės hidraulikos problemų.

Lapkričio 25 d. naktį Sočio oro uoste dėl gedimo negalėjo pakilti reaktyvinis lėktuvas „Red Wings“, o maždaug tuo pačiu metu Sankt Peterburgo Pulkovo oro uoste besileidžiančio lėktuvo „Superjet“ įgula pranešė apie važiuoklės konstrukcijos gedimą, tačiau sugebėjo saugiai nusileisti.

Nuo karo prieš Ukrainą pradžios ne išorinių avarijų, susijusių su SSJ-100, skaičius išaugo daugiau nei dvigubai: 2021 m. šie orlaiviai gedo mažiausiai 134 kartus, 2022 m. – 181, o 2023 m. – 280, apskaičiavo „Aviaincident“. Šiuo metu šalies vežėjai eksploatuoja 154 „Superjet“.

„Wikipedia“/„Sukhoi Superjet 100“
„Sukhoi Superjet 100“ / „Wikipedia“

Lėktuvas buvo sukurtas bendradarbiaujant su prancūzų bendrove „Safran Aircraft Engines“, kuri buvo atsakinga už jame naudojamų variklių „karštąją“ dalį SaM146. Tačiau dėl karo ir sankcijų bendrovė nutraukė bendradarbiavimą su „Rostec“. Tai įstūmė Rusiją į aklavietę, nes ji negali užsiimti šių, nuolat gendančių, orlaivių remontu.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Artėja LEA kvietimas įsigyti naujus šilumos siurblius su kompensacija
Reklama
„BITmarkets“ parodoje „Next Block Expo“ laimėjo apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą
Reklama
Verslo civilinė atsakomybė: kokių sričių įmonės ją patiria dažniausiai ir kodėl?
Reklama
Amžėjimas nėra nuosprendis: kas gali padėti išlaikyti energiją ir jaunystę?