„Sostų karų“ rekvizito aukcione surinkta daugiau nei 21 mln. dolerių 

„Sostų karų“ (Game of Thrones) gerbėjai šią savaitę gausiai rinkosi į aukcioną, kuriame už šimtus kostiumų ir kitų seriale naudotų daiktų buvo surinkta daugiau nei 21 mln. dolerių (19,2 mln. eurų).
„Sostų karų“ rekvizito aukcione surinkta daugiau nei 21 mln. dolerių  / Aleksandra Michalska / REUTERS
„Sostų karų“ rekvizito aukcione surinkta daugiau nei 21 mln. dolerių  / Aleksandra Michalska / REUTERS

Nuo ketvirtadienio iki šeštadienio Dalase vykusiame „Heritage Auctions“ renginyje buvo pristatyta daugiau kaip 900 daiktų, įskaitant šarvus, kardus ir kitus ginklus, juvelyrinius dirbinius ir keletą kitų svarbių daiktų, matytų HBO seriale.

Didžiausią sumą pritraukė daiktas, dėl kurio serialo veikėjai kovojo visus aštuonis sezonus – geležinis sostas. Po šešias minutes trukusio aukciono šis buvo parduotas už 1,49 mln. dolerių (1,36 mln. eurų).

Aukcione pristatyta replika buvo išlieta iš plastiko pagal originalią ekrane regėtą versiją, o vėliau nudažyta metaliniais dažais ir papuošta brangakmeniais.

Sekmadienį išplatintame „Heritage Auctions“ pareiškime teigiama, kad daugiau nei puspenkto tūkstančio aukciono dalyvių nupirko daiktų už 21,1 mln. dolerių. Šis aukcionas tapo antru geriausiu „Heritage“ pramogų renginiu, nedaug atsilikusiu nuo 2011 metais vykusio Debbie Reynolds (Debi Reinolds) aukciono rekordo.

„Heritage Auctions“ vykdomasis viceprezidentas Joe Maddalena (Džo Madalena) pareiškime teigė žinojęs, kad aukcionas sulauks susidomėjimo.

„Tai nepaprasti lobiai, kuriuos sukūrė „Emmy“ apdovanojimus pelnę kostiumų dizaineriai ir rekvizitininkai, nenuilstamai dirbę adaptuodami nuostabius George'o R. R. Martino (Džordžo R. R. Martino) romanus, – sakė J. Maddalena. – Žmonės norėjo dalelės tos „Sostų karų“ magijos.“

Be geidžiamo Geležinio sosto, daugiau nei 30 kitų daiktų buvo įvertinti šešiaženklėmis kainomis.

Kito Haringtono įkūnyto Džono Snou firminis kardas parduotas už 400 tūkst. dolerių (365,8 tūkst. eurų), o jo naktinės sargybos ansamblis su sunkiu apsiaustu – už 337,5 tūkst. dolerių (308,6 tūkst. eurų). Dėl abiejų daiktų vyko įnirtinga kova.

Pradinės kainos svyravo nuo 500 iki 20 tūkst. dolerių (457–18,3 tūkst. eurų), tačiau kai kurie daiktai buvo parduoti už tūkstančiais dolerių didesnę sumą.

Taip nutiko su keliais apsiaustais ir suknelėmis, kurias „Sostų karuose“ dėvėjo Emilia Clarke (Emilija Klark), suvaidinusi Deneris Targarian, ir Lena Headey (Lena Hidi), sukūrusi Sersėjos Lanister vaidmenį.

Pilkas zomšinis ansamblis, kurį dėvėjo Deneris Targarian, buvo parduotas už 112,5 tūkst. dolerių (102,9 tūkst. eurų), lygiai 100 tūkst. dolerių brangiau nei pradinė jo kaina, o raudono aksomo suknelė, kurią Sersėja Lanister dėvėjo paskutinėje savo serijoje, buvo parduota už 137,5 tūkst. dolerių (125,7 tūkst. eurų) – 122 500 dolerių brangiau nei pradinė kaina.

Populiarūs pasirodė esantys ir šarvų kostiumai, ypač kai prie jų buvo pridedami ginklai. Pavyzdžiui, Džeimio Lanisterio juodų odinių šarvų ansamblis buvo parduotas už 275 tūkst. dolerių (251,5 tūkst. eurų).

Rugsėjį, kai buvo pranešta apie aukcioną, HBO vyresnysis pasaulinių skatinamųjų priemonių ir gamybos planavimo viceprezidentas Jay Roewe (Džėjus Rouvi) sakė, kad aukcionas – galimybė gerbėjams „pasiimti gabalėlį istorijos“ – rodo serialo išliekamąją vertę praėjus penkeriems metams po jo paskutinės serijos.

„Sostų karai“ atspindėjo mūsų kultūros laikmečio dvasią. Tai buvo aukščiausios klasės televizijos laikmečio dvasia. Tai buvo HBO laikmečio dvasia“, – sakė jis interviu naujienų agentūrai „The Associated Press“.

„Su tuo mes visi užaugome. Tai turėjo įtakos kiekvieno iš mūsų gyvenimui. Tai paveikė kultūrą, ir „Sostų karai“ kažką reiškia kiekvienam žmogui“, – pridūrė J. Roewe.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis