Kaip rašo newsru.com, Federalinė saugumo tarnyba (FST) ir Nacionalinis antiteroristinis komitetas apskritai linkę patylėti „iki operatyvinių ir tyrimo veiksmų pabaigos“. Antradienį pirmosios oficialios žinios pasklido tik iš Rusijos tardymo komiteto atstovo Vladimiro Markino lūpų. Jis pareiškė, kad maždaug 5 kilogramų trotilo galios sprogmuo buvo prikimštas 5 mm skersmens metalinės vielos atraižų, armatūros gabaliukų ir metalinių rutuliukų.
V.Markinas taip pat pareiškė, kad ties įėjimais į oro uosto pastatą nebuvo adekvačios kontrolės sistemos. „Dabar jau nustatyta, kad patekti į salę, kurioje įvykdytas sprogimas, teroristui buvo visiškai nesunku“, – V.Markino žodžius cituoja naujienų agentūra „Interfax“.
Pranešama, kad Tardymo komitetas apklausia įvairius pareigūnus ir aiškinasi, kiek kuri tarnyba turėtų būti atsakinga už Domodedovo oro uosto saugumo užtikrinimą.
D.Medvedevas pagrasino baudžiamosiomis bylomis
Rusijos prezidentas Dmitrijus Medvedevas antradienio rytą pareiškė, kad Domodedovo oro uosto administracija bus patraukta atsakomybėn už nesugebėjimą užtikrinti saugumo.
„Tai, kas įvyko, rodo, kad buvo aiškių pažeidimų užtikrinant saugumą. Tokį kiekį sprogmenų įnešti arba įvežti reikia pasistengti, – D.Medvedevas sakė duodamas interviu dienraščiui „Vedomosti“. – Už tai turi atsakyti visi, susiję su šia kompanija, kurie priima ten sprendimus, ir paties oro uosto vadovybė.“
Prezidentas taip pat davė nurodymą šalies Vyriausybei, FST ir Vidaus reikalų ministerijos vadovybei patraukti atsakomybėn žinybų pareigūnus, atsakingus už saugumą transporte, o Rusijos generalinei prokuratūrai ir Tardymo komitetui, jeigu bus būtina, patraukti tokius asmenis baudžiamojon atsakomybėn.
Dmitrijus Medvedevas taip pat priminė, kad 2004 metų rugpjūtį būtent iš Domodedovo oro uosto išskrido keleiviniai lėktuvai „Tu-154“ ir „Tu-134“, kuriuos ore susprogdino teroristės mirtininkės.Tuo tarpu Domodedovo oro uostas netrukus reagavo į D.Medvedevo žodžius ir puolė teisintis. „Mes manome, kad neturime atsakyti už įvykusį sprogimą, nes visų aviacijos saugumo reikalavimų mūsų tarnybos laikėsi“, – žurnalistams sakė oro uosto atstovė spaudai Jelena Galanova.
J.Galanova paaiškino, kad oro uosto aviacijos saugumo tarnybos yra atsakingos už saugumą zonoje, kur yra užregistruoti keleiviai, o už saugumą bendrojoje zonoje, kur įvyko sprogimas, turi atsakyti milicijos padalinio pareigūnai.
Vidaus reikalų ministerija netrukus pasipiktino šiuo oro uosto atstovės pareiškimu ir pabrėžė, kad oro uostas neturi teisės spręsti, kas yra atsakingas už nepakankamą saugumo užtikrinimą. Pasak ministerijos Spaudos tarnybos vadovo Olego Jelnikovo, kaltę turi nustatyti speciali komisija, o ne oro uosto administracija.
Teroristės į lėktuvus pateko už 1 000 rublių kyšį
Per FST kolegijos posėdį antradienį D.Medvedevas pareiškė, kad VRM privalo užtikrinti saugumą transporto mazguose kartu su oro uostų savininkais, tačiau pabrėžė, jog užkrauti visą atsakomybę vien milicijai nėra teisinga.
Pasak D.Medvedevo, ypatingų įvykių pasikartojimas tame pačiame objekte verčia susimąstyti apie kritinius Domodedovo oro uosto darbo trūkumus. Prezidentas priminė nesenus įvykius, kai prieš pat Naujuosius metus dėl blogų oro sąlygų Domodedovo oro uoste sutriko skrydžiai, o oro uoste užstrigusiems keleiviams nebuvo sudarytos tinkamos sąlygos sulaukti išvykimo.
Be to, kaip rašo newsru.com, D.Medvedevas taip pat priminė, kad 2004 metų rugpjūtį būtent iš Domodedovo oro uosto išskrido keleiviniai lėktuvai „Tu-154“ ir „Tu-134“, kuriuos ore susprogdino teroristės mirtininkės. Per šiuos išpuolius žuvo 90 žmonių. Tada Rusijos generalinė prokuratūra nustatė, kad teroristės į lėktuvus pateko už 1 000 rublių kyšį.