Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Stebuklingai kukurūzų lauke lėktuvą nutupdęs pilotas turėjo reaguoti žaibiškai

Didvyriu vadinamas Rusijos oro bendrovės „Uralskie avialinii“ keleivinio lėktuvo pilotas, sėkmingai nutupdęs lainerį kukurūzų lauke, BBC teigė, kad tinkamą sprendimą per dvi minutes keitė kelis kartus.
Kukurūzų lauke nusileidęs lėktuvas
Kukurūzų lauke nusileidęs lėktuvas / „Scanpix“/AP nuotr.

Laineris „Airbus A321“ ketvirtadienį ryte vos pakilęs susidūrė su paukščių būriu. Keli kirai buvo įsiurbti į variklius ir juos sugadino, tad įgula priėmė sprendimą tūpti – lėktuvas išjungtais varikliais nusklendė į kukurūzų laukus maždaug už 2 km nuo oro uosto tako prie Maskvos.

Orlaivyje buvo 226 keleiviai ir septyni įgulos nariai, ir nė vienas jų rimtai nenukentėjo. Tad nenuostabu, kad įgulos vadas Damiras Jusupovas liaupsinamas už profesionalumą ir savitvardą itin sudėtingoje situacijoje.

41 metų pilotas, kilęs iš Jekaterinburgo, BBC teigė, kad per tas dvi minutes, kai lėktuvas buvo ore, nuomonę dėl to, ką daryti toliau, jis pakeitė kelis kartus.

„Scanpix“/AP nuotr./Kukurūzų lauke nusileidęs lėktuvas
„Scanpix“/AP nuotr./Kukurūzų lauke nusileidęs lėktuvas

„Nebuvo jokių jausmų. Galvojau pirmiausia apie tai, kad išvengti kritimo, o tada, kai krytis buvo neišvengiamas, apie tai, kaip kuo švelniau nutupdyti lėktuvą“, – pasakojo D.Jusupovas.

Vyras teigė, kad variklių nestabilumą pajuto iškart po pakilimo. Iš pradžių – kairiojo, o tada – ir dešiniojo.

Tiesa, pilotas pridūrė, kad abi tokios situacijos modeliuojamas skrydžių simuliatoriuje.

„Iš pradžių maniau, kad sustojo tik vienas variklis. Maniau, kad susitvarkysime su gedimu, išjungsime variklį, apsisuksime ar paprašysime leidimo leistis ir nusileisime tame pačiame oro uoste“, – prisiminė D.Jusupovas.

Tačiau įgula netrukus suprato, kad gęsta ir antrasis variklis, o lėktuvas pradėjo sparčiai žemėti.

„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Kukurūzų lauke nusileidęs lėktuvas
„Scanpix“/„SIPA“ nuotr./Kukurūzų lauke nusileidęs lėktuvas

„Sprendimas keitėsi kelis kartus. Planavau pasiekti tam tikrą aukštį, pašalinti gedimą, priimti tinkamą sprendimą, viską apskaičiuoti. Bet paaiškėjo, kad nebėra laiko“, – teigė vyras.

Jis nutarė neišskleisti važiuoklės, nes leidžiantis avariniu būdu taip saugiau.

D.Jusupovas ir kiti įgulos nariai, kuriuos pilotas išgyrė už profesionalumą ir greitą reakciją, netrukus bus apdovanoti už didvyriškus veiksmus tupdant keleivinį lėktuvą su daugiau nei 200 žmonių.

Sverdlovo srities gubernatorius Jevgenijus Kuivaševas savo „Instagram“ žinutėje gyrė lainerio įgulą už meistriškumą ir savitvardą.

„Uralo oro bendrovės įgula pademonstravo fantastišką meistriškumą ir savitvardą, – rašė gubernatorius. – Orlaivio vadas – Jekaterinburgo gyventojas Damiras Jusupovas. Jis ir jo komanda išgelbėjo 233 gyvybes. Didvyriai.“

Rusijoje anksčiau įvykdavo nemažai lėktuvų katastrofų, bet pastaraisiais metais skrydžių saugumas buvo padidintas.

Vėliausia didelė avarija įvyko gegužę, kai šalies oro vežėjų flagmano „Aeroflot“ lėktuvas „Suchoj Superjet“ užsiliepsnojo tūpdamas avariniu būdu Maskvos Šeremetjevo oro uoste.

Šis lėktuvas, turėjęs skristi į šiaurinį Murmansko uostamiestį, kildamas patyrė žaibo smūgį ir grįždamas į oro uostą smarkiai rėžėsi į taką bei užsidegė. Tąsyk žuvo 41 žmogus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?