Sudužęs kruizinis laivas „Costa Concordia“ pradėjo savo paskutinę kelionę

Buvęs prabangus Italijos kruizinis laivas „Costa Concordia“ trečiadienį pradėjo savo paskutinę kelionę, vilkikams ėmus jį tempti tolyn nuo salos, ant kurios uolų jis sudužo ir galiausiai atgavo plūdrumą per didžiausią iškėlimo operaciją jūrų laivybos istorijoje.
„Costa Concordia1/
„Costa Concordia1/ / „Scanpix“ nuotr.

Šimtai žmonių, susirinkusių Viduržemio jūroje esančioje Džiljo saloje, tarp kurių buvo keleivių, likusių gyvų per prieš pustrečių metų naktį įvykusią katastrofą, pareikalavusią 32 žmonių gyvybių, stebėjo, kaip sukiužęs milžinas pradeda lėtai slinkti palei krantą.

„Tai svarbi diena Džiljo salai, tačiau galėsime atsipalaiduoti tik tuomet, kai jis pasieks Genują“, – Italijos naujienų agentūra ANSA citavo laivo iškėlimo ir pergabenimo operacijos vadovą Nicką Sloane'ą  iš Pietų Afrikos Respublikos.

Aprūdijęs laineris, kuris yra maždaug dukart didesnis už „Titanic“, vandens paviršius laikosi dėl prie jo bortų pritvirtintų didžiulių oro rezervuarų.

Tai svarbi diena Džiljo salai, tačiau galėsime atsipalaiduoti tik tuomet, kai jis pasieks Genują

Trijų futbolo aikščių ilgio aplamdytą laivą su Olandijos ir Vanuatu vėliavomis plaukiojantys vilkikai temps į Genujos uostą šiaurės vakarų Italijoje, kur „Costa Concordia“ bus supjaustytas kaip metalo laužas.

Per šią didelę operaciją, kurios metu kruizinio laivo viduje bus 17 žmonių įgula, o jį lydės 12 pagalbinių laivų, gabenančių narus, inžinierius, medikų komandą ir aplinkosaugos ekspertus.

Ši vilkstinė judės tik 2 mazgų (3,7 kilometro per valandą) greičiu, todėl tikėtina, kad Genują ji pasieks per keturias dienas, jeigu orai bus palankūs.

Jautrūs jutikliai, pritvirtinti prie laivo bortų, stebės, ar apgadintame korpuse neatsiranda įtrūkimų, o per povandenines vaizdo kamera bus stebima, ar iš lainerio neišplaunamos jokios nuolaužos, baiminantis, kad iš korpuso į jūrą gali pasklisti nuodingų teršalų.

Bet kokios iškritusios šiukšlės – pavyzdžiui, lagaminai, drabužiai arba baldai – bus išgriebti didžiuliu tralu, o infraraudonųjų spindulių jutikliai naktimi bus naudojami aptikti galimiems naftos produktų išsiliejimams.

Likę gyvi keleiviai, grįžę į Italijos Toskanos regionui priklausančią salą paskutinį kartą atsisveikinti su šiuo laivu, sakė esantys pasiruošę palikti praeityje savo košmariškus įspūdžius.

„Tikimės, kad tai, ką laikome savo viduje, atitols, kai išplauks šis laivas. Kai jis išplauks savo keliu, mes pagaliau galėsime patraukti savuoju“, – sakė Anne Decre, priklausanti tą katastrofą išgyvenusių žmonių organizacijai „Prancūzijos išsigelbėjusių kolektyvas“, laikydama už rankos savo draugę Nicole Servel, kurios vyras žuvo sudužus „Costa Concordia“.

Praeitą savaitę inžinieriai prie „Costa Concordia“ bortų pritvirtino didžiulius oro rezervuarus, užtikrinančius korpuso plūdrumą. Kai laivo deniai vienas po kito išniro iš po bangų, pasimatė aprūdijęs pirmagalis ir išblukusi „Costa Concordia“ emblema ant jo bortų.

Šis kruizinis laivas atsitrenkė į uolas prie Viduržemio jūroje esančios Džiljo salos krantų 2012 metų sausio 13-osios vakarą, kai jame buvo 4 229 žmonės iš 70 šalių. Tuo metu daugelis keleivių ruošėsi sėsti vakarienės pirmąjį savo kruizo vakarą. 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis