68-erių E.E.Gordillo vadovauja 1,5 mln. narių turinčiai Meksikos mokytojų sąjungai. Įtariama, kad iš sąjungos į savo asmeninę sąskaitą ji galėjo persivesti apie 200 mln. dolerių.
Kol kas į kaltinimus iš jos pusės niekas neatsakė, tačiau praeityje moteris yra neigusi bet kokius nusikaltimus, susijusius su lėšų tvarkymu.
E.E.Gordillo suimta kaip tik Meksikoje vykdant esmines švietimo reformas.
Prezidentas Enrique Pena Nieto pasirašė radikalių reformų, kuriomis siekiama pakeisti didelę E.E.Gordillo įtaką turinčią sistemą, projektą. Dabar mokytojo darbo vieta galėjo būti parduodama arba paveldima.
„Mes tiriame atvejus, kuomet švietimo darbuotojų fondo lėšos buvo naudojamos neteisėtai, skirtos kelių žmonių naudai, tarp jų ir Elbai Esther Gordillo“, – sakė generalinis prokuroras Jesusas Murillo Karamas. Įtariama, kad suimtoji pasisavintus pinigus išleido plastinės chirurgijos operacijoms ir savo prabangiems namams.
Reali įtaka
BBC skelbia, kad E.E.Gordillo yra viena žinomiausių Meksikos politinio gyvenimo asmenybių, žinoma kaip tiesiog „la maestra“ arba „mokytoja“.
Nacionalinei švietimo darbuotojų sąjungai ji vadovavo daugiau nei 20 metų. Šia, 1,5 mln. narių turinčia sąjunga, E.E.Gordillo įtakojo vyriausybę ar net prezidentus, įtikindama sąjungos narius balsuoti vieningai, kaip vienas blokas. Ši sąjunga labai turtinga ir jos metinis biudžetas sudaro dešimtis milijonų dolerių.
Prezidentui pradėjus reformas E.E.Gordillo pareiškė, kad tai susilpnins mokytojų sąjungą, kuri iš esmės kontroliuoja priėjimą prie šios profesijos. Jos teigimu, reformos gali sukelti masinius atleidimus iš darbo.
Kritikai teigia, kad pokyčiai gali reikšti Meksikos švietimo sistemos privatizavimo pradžią. Šiuo metu šios šalies švietimo sistema Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos narių sąraše reitinguojama itin žemai.
Reformomis siekiama, kad mokytojai būtų reguliariai įvertinami, to Meksikos pradinėse ir vidurinėse mokyklose niekada nebuvo. Daugelis mokytojų Meksikoje yra menko išsilavinimo, pasitaiko atvejų, kai patys būna baigę tik vidurinę mokyklą. Reforma bandoma išspręsti ir kitą problemą – pajamos kažkur nukeliaudavo ir mirusio mokytojo vardu ar mokytojo, kuris realiai nedirba.