Formaliai pagal Suomijos įstatymus tikybos ir etikos pamokos turėtų būti atskiros, bet jau kelios dešimtys šalies mokyklų ėmėsi mokyti šių disciplinų kartu. Tokių pokyčių teko imtis, kai vietoje įprastinių tikybos pamokų, susijusiu su tradicine protestantų bažnyčia, ėmė kilti vis daugiau klausimų, ką daryti su į Suomiją atvykusiais imigrantais iš musulmoniškų šalių, bei kitų pabėgėlių, kurie neretai turėjo palikti savo namus būtent todėl, kad jų šeimos išpažino kokią nors kitą religiją.
„Manome, kad jei atskiri moksleivius mokant religijos ir etikos, tai prieštarauja mūsų mokyklos tikslams ir vertybėms. Kai jie mokosi kartu, pasiekiame geresnių rezultatų“, – sakė Kulosario vidurinės mokyklos direktorius Lauri Halla.
Tokių suomių mokyklų vadovų nuomone, veiksmingiausias būdas užtikrinti moksleivių tarpusavio supratimą – leisti jiems susipažinti su įvairiomis tikybomis, bei universaliomis etikos normomis, kurių laikosi nereligingi žmonės.
„Tai šaunu, sužinai apie kitų religijų požiūrius, ne vien tik savo“, – kalbėjo moksleivis Vivekas Soodas.
„Manau tai iš tikrųjų smagu, kad toje pačioje klasėje susirenka žmonės iš skirtingų šalių, ir mes mokomės panašių dalykų“, – sakė moksleivis Niilo Makis Petajas.
Už imigrantų integraciją atsakinga Suomijos vyriausybė ir Švietimo ministerija dabar bando įvertinti tokio mokymo rezultatus ir paruošti naujas rekomendacijas mokykloms dėl tikybos ir etikos pamokų.