„Mes glaudžiai bendradarbiaujame su tyrimą atliekančia komisija, ir jie mums pranešė suradę dvi „juodąsias dėžes", – sakė bendrovės „Spanair" generalinio direktoriaus pavaduotojas Javieras Mendoza.
„Atrodo, viena yra truputį apgadinta, tačiau tyrėjai įsitikinę, kad sugebės pasinaudoti informacija. Turime laukti tyrimo rezultatų".
Komerciniai lėktuvai turi dvi „juodąsias dėžes". Viena registruoja skrydžio duomenis, kita įrašo balsus lakūnų kabinoje, ir šie įrašai gali padėti nustatyti nelaimingo įvykio priežastį.
Kaip ir kodėl sudužo lėktuvas MD82 Madrido oro uoste (rekonstrukcija).
Žuvusiųjų per lėktuvo katastrofą Ispanijos sostinės Madrido Barajas oro uoste vis daugėja. Naujausiais duomenimis, lėktuvui patyrus avariją ant pakilimo tako žuvo 153, o sužeista 19 žmonių, skelbia CNN.
Praėjus aštuonioms valandoms po nelaimės, Ispanijos Vystymo ministrė Magdalena Alvarez, paskelbė, kad lėktuve buvo 172 žmonės.
Tarp jų – 162 keleiviai, 6 įgulos nariai ir dar 4 nedirbantys įgulos nariai. Tarp keleivių buvo du kūdikiai.
Neįvardytos problemos...
Kol specialistai tyrinėja lėktuvo juodąją dėžę, Javieras Fernandezas Garcia, oro uosto skrydžių koordinatorius, Ispanijos žiniasklaidai patvirtino, kad prieš šį skrydį jis du kartus dėl neįvardytų problemų neleido pakilti šiam lėktuvui į orą.
Taip pat patvirtinta, kad kol kas pavyko išgyventi 19 keleivų: keturiems vokiečiams, dviems švedams, taip pat Čilės ir Kolumbijos piliečiams.
Dauguma žuvusių, manoma, yra Ispanijos ir Vokietijos turistai. Tarp jų - 20 vaikų ir du kūdikiai.
Katastrofos priežastis kol kas lieka neaiški. Aviakompanijos atstovė spaudai tepatvirtino pirmojo, atšaukto lėktuvo skrydžio priežastį. Pilotas pranešė apie išorinės temperatūros matuoklio gedimą.
Bet jis vėliau buvo pašalintas. Kitas atstovas patvirtino, kad lėktuvo techninė būklė buvo patikrinta sausio mėnesį.
Ispanijos valstybės sekretoriatas atmetė bet kokią teroristinio išpuolio galimybę. Jokios abejonės, kad tai buvo nelaimingas atsitikimas.
Liudininkų parodymai
„Lėktuvas visiškai sudužo, jis buvo pilnas kūnų“, – sakė vienas katastrofos liudininkas.
Liudininkai teigia, kal lėktuvas buvo spėjęs pakilti apie 100 metrų nuo žemės. Tuomet užsidegė kairysis variklis ir lėktuvas nukrito į laukymę, apsuptą medžių. Smūgis į žemę buvo toks stiprus, kad lėktuvas iškart lūžo perpus. Tuomet žemę sudrebino antrasis sprogimas. Lėktuvas užsidegė šalia 4-ojo terminalo. Iškart po to užsiliepsnojo ir sausa žolė, plytinti aplink kilimo taką.
Oro uoste vakar dirbo daugybė ugniagesių automobilių ir sraigtasparnių, į katastrofos vietą skraidinančių vandenį. Liudininkai praneša, kad dūmai, kurie po avarijos buvo matomi visoje apylinkėje, jau išsisklaidė.
Raudonasis kryžius praneša oro uoste įkūręs lauko ligoninę, kurioje sužeistiesiems suteikiama pirmoji pagalba.
Vakarykštės žinios
BBC žurnalistė Stephanie McGovern, esanti oro uoste, sakė, kad po avarijos pakilo ir nusileido daug lėktuvų. Tačiau ji pridūrė, kad oro uostas šiuo metu yra uždarytas ir tik gelbėjimo tarnybų darbuotojai įleidžiami į pastatą. „Aš mačiau 50 greitosios pagalbos automobilių. Jie nuolat atvyksta ir išvyksta, todėl nukentėjusiųjų gali būti daugiau,“ – sakė ji.
Pranešama, kad tas pats lėktuvas prieš lemtingą jau bandė nesėkmingai pakilti, po to buvo apžiūrėtas techninių tarnybų specialistų. Deja, antrasis bandymas taip pat buvo nesėkmingas.
Tai buvo jungtinis reisas su Lufthansa flight LH255. Todėl, manoma, tarp žuvusių gali būti daug turistų iš Vokietijos. Lietuvos užsienio reikalų ministerijos duomenimis, Lietuvos piliečių tarp lėktuvo keleivių nebuvo.
Avarija įvyko apie 14.30 val. vietos laiku.
„Spanair“ yra dukterinė Skandinavijos oro bendrovės SAS įmonė. Iki šiol „Spanair“ pasižymėjo kaip viena saugiausių aviakompanijų. Taip pat pranešama, kad paskutinė avarija Barajas oro uoste, esančiame vos už 13 km nuo Madrido, įvyko 1983 metais.
„McDonnell Douglas MD82“ lėktuvai plačiai naudojami trumpoms kelionėms visoje Europoje.