Interneto svetainėje „Downdetector“ pranešama apie daugiau nei 100 tūkst. sutrikimų visame pasaulyje.
Žmonės rašo susidūrę su sutrikimais tiek mobiliųjų telefonų programėlėse, tiek prisijungiant per kompiuterius.
Vartotojai susiduria su įvairiomis problemomis – vieni negali naudotis programėlėmis, kiti negali skelbti ar matyti komentarų. Daliai vartotojų pasirodė komentaras, kad „Facebook“ stengiasi ištaisytų problemą.
„Meta“ socialiniame tinkle „X“ (buvęs „Twitter“) pranešė: „Žinome, kad techninė problema turi įtakos kai kurių naudotojų galimybei naudotis mūsų programomis. Dirbame, kad viskas kuo greičiau grįžtų į įprastas vėžes, ir atsiprašome už nepatogumus.“
Komunikacijos ekspertas, bendrovės „Havas Creative SOMA“ vadovas Arijus Žakas 15min teigė, kad tokie feisbuko sutrikimai yra natūralūs.
„Nepasakyčiau, kad feisbukas lūžta dažniau nei kiti kanalai. Man atrodo, kad tas periodinis lūžimas yra besikartojantis reiškinys, bet jis ganėtinai natūralus, kadangi feisbukas turi daugiau nei 2 mlrd. vartotojų visame pasaulyje, tai natūralu, kad kiekvieną dieną diegiami kažkokie nauji dalykai, kažkokios naujos technologijos, naujos galimybės, kažkokie pataisymai“, – tikino ekspertas.
„Tai yra milžiniškas aparatas, kuris veikia, tai natūralu, kad kažkur kažkas atsitiko ir jis gali sustoti veikti. Čia vienas dalykas kalbėti apie feisbuką, bet būna, kad ir bankas lūžta ir negalima atsiskaityti – man atrodo, kad potencialiai tai daug didesnė problema ar didesnis iššūkis negu socialiniai tinklai, kurie po pusės valandos ar valandos vėl veiks taip, kaip veikė“, – pridūrė jis.
Pasak jo, žmonėms geriau dėl sutrikusių socialinių tinklų veiklos neišgyventi ir geriau pagalvoti apie alternatyvias priemones, tarp kurių ir senos, geros SMS žinutės bei skambučiai telefonu.
„Tame tarpe taip, bet yra ir telegramas, vaiberis ir daugybė kitų variantų, kuriais galima bendraut. Galų gale, ir kiti socialiniai tinklai turi savo mesendžerius – tas pats LinkedIn, jeigu labai reikia. Bet nežinau, aš kažkaip labai stipriai nepergyvenu, į širdį neimu – prieš keletą minučių bandžiau kažką daryti ir pamačiau, kad neveikia, tai pagalvojau, kad turiu galimybę paveikti kažką kito ir prisijungsiu po pusvalandžio“, – kalbėjo A.Žakas.
Jis pabrėžė, kad socialiniai tinklai yra nemaža dalis mūsų kasdienės komunikacijos ir kai jie neveikia, tai sudaro įvairių trukdžių gyvenime, tačiau kai taip atsitinka, reiktų kantriai laukti, kol programėlių veikla atsistatys.
Tai ne pirmas panašus incidentas šiemet.
Šimtai tūkstančių „Facebook“ ir „Instagram“ naudotojų visame pasaulyje šių metų pradžioje daugiau nei dvi valandas buvo paveikti gedimo, kurį sukėlė techninė problema.
Panašus incidentas buvo ir spalį, tada veikla buvo atkurta maždaug per valandą.