Iš pradžių tai atrodė kaip balandžio 1-osios pokštas. Tą dieną Italijoje pasklido žinia, kad vienas šeichas iš Dubajaus siūlo darbą – tiesą sakant, net 60 darbų. Reikalavimai kandidatams – turi būti moteris, patraukli, stilinga, nuo 18 iki 28 metų amžiaus (arba bent taip atrodanti), iš Venecijos, kalbėti angliškai (prancūzų ir arabų kalbos būtų privalumas) ir, visų svarbiausia, turėti gerų apsipirkinėjimo įgūdžių.
Darbuotojos gautų 100 eurų per dieną atlyginimą ir galimybę lydėti šeichą jo kelionės Europoje metu, dalyvautų prabangiuose pokyliuose ir vakarienėse, gyventų brangiuose viešbučiuose ir skraidytų – „tik privačiu lėktuvu“ – tarp Madrido, Paryžiaus, Londono, Stokholmo, Ibizos, Milano ir Venecijos. Ką jos turėtų daryti? Padėti šeicho žmonoms ir dukroms apsipirkti.
Už darbuotojų atranką atsakingas Mauro Belcaro, Italijos mados bendrovės „Rosy Garbo“ ir kastingo agentūros „Padua DOC“ savininkas. Jis greitai patvirtina, kad skelbimas – ne pokštas. „Sulaukiau skambučio iš agentūros Dubajuje, nes mes dažnai atliekame modelių kastingą ir atrenkame kitus darbuotojus mados srityje“, – sako jis. Arabai pageidavo italių, nes šios turi gerą mados skonį.
Viena kandidatė atsakė „duona“, kai jos paklausė, su kuo jai asocijuojasi žodis „baguette“. Teisingas atsakymas, žinoma, turėjo būti garsioji „Fendi“ rankinė tokiu pačiu pavadinimu.
Pasiūlymu susidomėjo 100 moterų. 60 iš jų praėjusią avaitę įvertino pats griežtasis kastingo direktorius – ir tik „viena ar dvi“ atitiko reikalavimus.
Atrankos procesas labai griežtas. Kandidatės turi stoti prieš komisiją, kurią sudaro įvaizdžio konsultantas, asmeninis apsipirkimo asistentas ir teisininkas („kad procesas būtų skaidrus, o su šeichu pasirašytos sutartys – šimtu procentų tikslios“).
„Grožis čia mažiausiai svarbus kriterijus, – patikina M.Belcaro. – Daug svarbiau patirtis įvaizdžio konsultavimo srityje ir intelektas.“
Penktadienį viena kandidatė atsakė „duona“, kai jos paklausė, su kuo jai asocijuojasi žodis „baguette“. Teisingas atsakymas, žinoma, turėjo būti garsioji „Fendi“ rankinė tokiu pat pavadinimu. Kiti klausimai: „Kokios pagrindinės 2014-ųjų makiažo tendencijos?“ ir „Kurie prekės ženklai labiausiai tinka 50-metėms moterims?“
Paklaustas, ar kandidačių šeiminė padėtis svarbi, M.Belcaro nusijuokia: „Mes ne haremą renkame! Tai greičiau šeimos atostogos, ten bus daugelis šeicho vaikų. Šių damų pareiga bus pasirūpinti, kad jie būtų tinkamai apsirengę pokyliams, kuriuose jie dalyvaus.“ O jei italės darbuotojos taip pat neturės tinkamos aprangos? „Jos irgi gali nusipirkti drabužių.“
Kaip ir visi geri dalykai, tokia darbo sutartis trumpa: „apsipirkimo pamaina“ trunka 15 dienų, o tada priimama 10 naujų moterų.
Kaip ir visi geri dalykai, tokia darbo sutartis trumpa: „apsipirkimo pamaina“ trunka 15 dienų, o tada priimama 10 naujų moterų.
Kas gi tas turtingasis šeichas?
Iš pradžių skelbta, kad skelbimas patalpintas šeicho Mohammedo bin Rashido Al Maktouno, Jungtinių Arabų Emyratų viceprezidento bei Dubajaus premjero, vardu.
Tačiau šeicho Mohammedo biuras paneigė, kad jis arba Dubajaus rūmai ieško darbuotojų šeicho kelionei.