Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Taksi revoliucija Teherane: moteris prie vairo

Kai Roqava Khalili nori aplankyti drauges ar gimines arba apsipirkti prekybos centre, ji pakelia telefono ragelį ir surenka keturių skaičių numerį. Po kelių minučių priešais Roqavos namus viename Vakarų Teherano priemiestyje sustoja ryškiai žalias automobilis, rašo BBC.
Taksi
Taksi / Andriaus Vaitkevičiaus / 15min nuotr.

Prie automobilio vairo sėdi Sahar Foghani – viena iš maždaug 700 taksi vairuotojų Teherane, užsidirbančių arba prisidedančių prie šeimos pajamų dirbant taksi įmonėje, kuriai vadovauja moterys ir kurioje pluša tik moterys.

Šis dalykas neįsivaizduojamas ne taip toli nuo Irano esančioje Saudo Arabijoje, kur moterims vairuoti uždrausta. Nors Irane moterų teisės apribotos, jos bent gali laisvai vaikščioti mieste, vairuoti automobilį ir net važiuoti taksi, kuriuos vairuoja vyrai.

 „Geresnės vairuotojos“

R.Khalili yra viena iš maždaug 40 tūkst. registruotų vartotojų, teikiančių pirmenybę taksi, kuriuos vairuoja moterys. „Moters vairuojamame automobilyje jaučiuosi saugesnė įvairiais aspektais. Daugelis vyrų taksi vairuotojų yra jauni ir nekantrūs, be to, nedisciplinuoti. Moterys yra
paprasčiausiai geresnės vairuotojos“, – įsitikinusi R.Khalili.

Šiam požiūriui nė kiek neprieštarauja S.Foghani, kiekvieną dieną kovojanti su Teherano transporto spūstimis ir nekultūringų vairuotojų įpročiais. „Vairuoju jau beveik dvejus metus ir kol kas negavau nė vienos baudos už eismo taisyklių pažeidimą“, – sakė S.Foghani.

Moteris turi du paauglius vaikus ir tvirtina tapusi taksi vairuotoja norėdama padėti vyrui išlaikyti šeimą ekonomikos sunkmečiu. „Vaikams nelengva – dažnai namuose priversti likti vieni, bet jie mums labai padeda“, – tvirtino Sahar.

Kaip ir 70 proc. vairuotojų, dirbančių „Moterų Taksi“, Sahar turi nuosavą automobilį, kurį įsigijo iš bendrovės išsimokėtinai. „Už automobilį galiu išsimokėti per 60 mėnesių. Taigi tai yra investicija, teikianti šiokių tokių papildomų pajamų. Teherano transporto judėjimas milžiniškas, todėl tam, kad galėtum dirbti šį darbą, iš tiesų turi jį mėgti“, – pridūrė Sahar.

R.Khalili yra viena iš maždaug 40 tūkst. registruotų vartotojų, teikiančių pirmenybę taksi, kuriuos vairuoja moterys.

 Aukšta pavara

Moterų taksi kontrolės centras pietinėje Teherano dalyje sulaukia daugiau nei 2500 klientų skambučių per dieną. Gavęs kliento koordinates, taksi centras išsiunčia šią informaciją taksi automobiliui, esančiam arčiausiai kliento. Šiame centre vairuotojoms moterims taip pat vedamos paskaitos apie automobilio laikymą ir mokoma tokių pagrindinių dalykų kaip, pavyzdžiui, pakeisti nuleistą padangą.

Idėja atidaryti moterų taksi vairuotojų įmonę kilo Mohsenui Uruji. „Teherano transporto sistemoje žiojėjo skylė. Supratau, kad tai, ko trūko, – moterų vaidmuo šiame segmente. Įkurdami šią privataus sektoriaus įmonę, įdarbinome daug moterų. Taip pat sukūrėme galimybę moterims keliauti automobiliais ir nesijausti suvaržytoms“, – pasakoja M.Uruji.

Daugelis vairuotojų yra karo našlės ir išsiskyrusios moterys, kurioms reikia darbo. Projektas plečiasi. „Pradėjome nuo dešimties automobilių. Dabar jų turime 700 ir planuojame išsiplėsti iki 2000 Teherane. Be to, norime savo filialų atidaryti ir kituose miestuose“, – džiaugėsi M.Uruji.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“
Reklama
„Energus“ dviratininkų komandos įkūrėjas P.Šidlauskas: kiekvienas žmogus tiek sporte, tiek versle gali daugiau
Reklama
Visuomenės sveikatos krizė dėl vitamino D trūkumo: didėjanti problema tarp vaikų, suaugusiųjų ir senjorų