„The Economist“: Suomija rodo drąsų pavyzdį, kaip kovoti su Rusija

Pilkosios zonos operacijos, hibridinio karo veiksmai – šie ir daugybė kitų terminų apibūdina Rusijos vykdomus slaptus išpuolius prieš Ukrainą remiančias šalis. Dauguma jų nukenčia ir nežino, kaip į jas reaguoti.
Rusijos „Eagle S“ tanklaivis
Rusijos „Eagle S“ tanklaivis / „AP“/„Scanpix“

Baltijos jūra tapo naujausiu slaptų Rusijos operacjų epicentru. Per paskutinius du mėnesius su Rusija susiję komerciniai laivai du kartus buvo apkaltinti, kad tempdami savo inkarus sugadino jūros dugnu nusidriekusius kabelius.

Lapkritį, po to, kai buvo nutraukti telekomunikacijų kabeliai į Skandinaviją, Danijos karinis jūrų laivynas mėnesiui sulaikė Kinijos krovininį laivą „Yi Peng 3“, plaukusį iš Rusijos uosto. Tačiau, Kinijai atsisakius bendradarbiauti, laivas galiausiai išplaukė toliau.

Tanklaivis „Eagle S“ ir Suomijos laivas / IMAGO/Vesa Moilanen / IMAGO/Lehtikuva
Tanklaivis „Eagle S“ ir Suomijos laivas / IMAGO/Vesa Moilanen / IMAGO/Lehtikuva

Kalėdų dieną buvo nutrauktas elektros kabelis tarp Suomijos ir Estijos. Kaip įtariama, už tai atsakingas tanklaivis „Eagle S“, gabenęs rusišką naftą su Kuko salų vėliava.

Suomija nesudvejojo. Pasak žurnalo „The Economist“, šalis ėmėsi griežtesnių veiksmų: pakrančių apsaugos pareigūnai įlipo į laivą ir nugabeno jį į Suomijos uostą. Laive rasta daugybė rusiškos šnipinėjimo įrangos. Suomijos prokurorai rengia baudžiamuosius kaltinimus.

Tokie laivai kaip sulaikytas tanklaivis yra prastai prižiūrimi, menkai apdrausti ir priklauso fiktyvioms bendrovėms Karibuose arba Persijos įlankoje.

Aptardami, kaip šalys gali pasipriešinti slaptajam Rusijos ginklui – šešėliniam tanklaivių ir krovininių laivų laivynui, sukurtam siekiant apeiti Vakarų sankcijas, žurnalistai siūlo sekti suomių pavyzdžiu.

„Sulaikydami tanklaivį suomiai jo savininkams primetė dideles išlaidas. O baudžiamosios bylos iškėlimas pagal Suomijos įstatymus savininkams (JAE bendrovei) už tyčinį infrastruktūros sugadinimą ir įgulos narių tyrimą atgraso nuo tolesnio sabotažo. Tuo tarpu NATO paskelbė apie sustiprintą patruliavimą Baltijos jūroje“, – rašo „The Economist“.

Tanklaivis „Eagle S“ / JUSSI NUKARI / AFP
Tanklaivis „Eagle S“ / JUSSI NUKARI / AFP

Straipsnyje siūloma, kad, siekdamos kovoti su Rusijos išpuoliais, Europos šalys turėtų priversti Kiniją ir Jungtinius Arabų Emyratus užkirsti kelią su jų vėliavomis plaukiojantiems laivams vykdyti sabotažą, jei Pekinas ir Dubajus nori, kad jų bendrovės būtų svarstomos dėl pelningų Europos jūrų infrastruktūros sutarčių sudarymo. O pakrančių apsauga turėtų sulaikyti menkai apdraustus laivus – tai padėtų susekti Rusijos šešėlinį laivyną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų