Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„The Washington Post“: Ukraina dar metams gali likti be F-16 pilotų

Pirmoji šešių ukrainiečių pilotų grupė baigs mokymus su Jungtinėse Valstijose pagamintais naikintuvais F-16 ne anksčiau kaip kitų metų vasarą, leidiniui „The Washington Post“ atskleidė su anonimiškumo sąlyga kalbėję Ukrainos, Europos ir JAV pareigūnai bei kariškiai.
Ukrainos pilotas
Ukrainos pilotas / Ukrainos kariuomenės nuotr.

Pasak dviejų Ukrainos pareigūnų, pirmąjį mokymo etapą baigs tik šeši pilotai – maždaug pusė eskadrilės. Dar du pilotai buvo įvardyti kaip kandidatai į rezervą.

Nors pilotai jau laisvai kalba angliškai, pašnekovai pabrėžė, kad pirmiausia jie turi baigti keturių mėnesių anglų kalbos kursus Didžiojoje Britanijoje, kad išmoktų su reaktyviniais naikintuvais susijusią terminologiją. Šie mokymai vyks kartu su antžeminio personalo darbuotojais, kurie gali mokėti mažiau anglų kalbos, nes, anot pareigūnų, Danija paprašė pirmiausia apmokyti visas įgulas, o ne tik pilotus.

S.Holubcovas: Ukrainoje nebuvo įmanoma apmokyti pilotų ir kito personalo šios terminologijos, nes trūko tokios terminologijos vartojimo patirties.

Ukrainos pareigūnų teigimu, kad dėl to kovinių mokymų, kurie turėtų trukti šešis mėnesius, pradžia nukeliama į sausio mėn. Antroji maždaug tokio pat dydžio grupė bus parengta po pusmečio, maždaug kitų metų pabaigoje.

„Tai vadinama vilkinimu“, – vienas Ukrainos pareigūnas pareiškė „The Washington Post“ žurnalistams. Abu pareigūnai tvirtino nenorintys pernelyg kritikuoti savo amerikiečių ir europiečių kolegų, bijodami pasirodyti nedėkingi.

„AP“/„Scanpix“/Ukrainiečių pilotas
„AP“/„Scanpix“/Ukrainiečių pilotas

Tuo tarpu JAV pareigūnai pranešė, kad dar 20 ukrainiečių pilotų yra pasirengę mokymams anglų kalba. Jie pridūrė, kad dauguma geriausių ukrainiečių pilotų turėtų likti Ukrainoje, kur jie skraido sovietinio dizaino lėktuvais.

Ukrainos karinių oro pajėgų aviacijos vadas Serhijus Holubcovas leidiniui „The Washington Post“ sakė, kad Ukrainos pilotai per pastaruosius metus tarp skrydžių lankė internetinius anglų kalbos kursus.

„Skraidančiajam ir antžeminiam personalui bus rengiami papildomi specializuoti mokymai, susiję su terminologija, reikalinga F-16 mokymams. Ukrainoje nebuvo įmanoma apmokyti pilotų ir kito personalo šios terminologijos, nes trūko tokios terminologijos vartojimo patirties“, – pažymėjo S.Holubcovas.

Pasak jo, kadangi atrinkti pilotai jau turi aukštą anglų kalbos pagrindų lygį, papildomos terminologijos mokymasis „neužims daug laiko“.

Vadas pridūrė, kad F-16 yra aprūpinti galingais radarais, kurie leis Ukrainai atpažinti daugiau taikinių ir geriau kovoti su rusų lėktuvais, raketomis ir dronais nei dabartinis Ukrainos naikintuvų parkas, kurį sudaro sovietinių laikų MiG-29 ir Su-27 orlaiviai.

Anot S.Golubcovo, Ukraina taip pat galės iš F-16 lėktuvų leisti Jungtinės Karalystės suteiktas prieštankines raketas „Harpoon“, skirtas Rusijos kariniam laivynui, kuris dažnai apšaudo Ukrainą iš Juodosios jūros.

„Scanpix“/AP nuotr./Ukrainos karinių oro pajėgų pilotas
„Scanpix“/AP nuotr./Ukrainos karinių oro pajėgų pilotas

Danijos gynybos ministerija atsisakė komentuoti, kiek laiko truks programa, ir atsakyti į klausimus apie galimą vėlavimą. Nyderlandų vyriausybė bendradarbiauja su Rumunija, kad Rumunijoje būtų įkurtas mokymo centras, tačiau JAV pareigūnai sutartinai tvirtino, kad tai „užtruks“.

Nyderlandų gynybos ministerijos atstovas spaudai pulkininkas leitenantas Markas van de Bekas pažymėjo, kad detalės dar derinamos. Pasak jo, pagrindinė problema yra ta, kad Europoje trūksta F-16 instruktorių. Pavyzdžiui, Nyderlandai šiuo metu pereina prie modernesnių F-35 lėktuvų ir savo mokymus orientuoja ne į F-16.

„Norint apmokyti naikintuvo pilotą, reikia ir naikintuvo pilotų... Tai brangu, o mažoms šalims nebėra daug galimybių tai daryti“, – pridūrė jis.

wikimedia.org/F-16 naikintuvas
wikimedia.org/F-16 naikintuvas

JAV pareigūnas, kalbėjęs su anonimiškumo sąlyga, atskleidė, jog Joe Bideno administracija neseniai gavo pilotų pavardžių sąrašą.

„Ukrainoje yra tik saujelė pilotų, kurie pasirengę pradėti mokymus, o dar maždaug dviem dešimtims, kaip jie mums sakė, reikia papildomo anglų kalbos mokymo, kad pilotai galėtų judėti į priekį.“

Tikimasi, kad labiausiai patyrusių Ukrainos pilotų kovinis rengimas truks šešis mėnesius, o Vakarų sąjungininkės pasiūlė atskirą programą naujokams, pagal kurią reikėtų rengti daugiau nei dvejus metus, įskaitant anglų kalbos pamokas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos