Ekspresas ir prekinis traukinys susidūrė prieš pat 23 val. (24 val. Lietuvos laiku) Pardubicėse netoli šio miesto pagrindinės geležinkelio stoties, pranešė Čekijos televizija.
„Galiu patvirtinti, kad keturi žmonės patyrė mirtinų sužalojimų“, – televizijai sakė vietos gelbėtojų atstovė Alena Kisiala.
Ji AFP teigė, kad medikai suteikė pagalbą 26 sužeistiesiems.
Pardubicės yra už maždaug 100 km į rytus nuo Prahos. Ekspresu važiavo daugiau kaip 300 keleivių, tarp jų daug užsieniečių, nurodė televizija.
Vidaus reikalų ministras Vitas Rakušanas sakė, kad daugumos sužeistųjų sužeidimai yra lengvi ir kad keleiviai evakuoti į geležinkelio stoties pastatą.
Ukrainos užsienio reikalų ministerija pranešė, kad tarp žuvusiųjų yra dvi ukrainietės.
Privačios kompanijos „Regiojet“ ekspresas važiavo į Ukrainos vakaruose, netoli sienos su Slovakija esantį Čopą.
Tvarkaraštis rodo, kad traukinys iš Prahos išvyko 21 val. 52 min., o iš Pardubicių turėjo išvykti 22 val. 47 minutės. Į Čopą traukinys turėjo atvykti ketvirtadienį 10 val. 35 minutės.
Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pranešė, kad traukinyje buvo daugiau kaip 300 keleivių. Į avariją sureagavo dešimtys policijos, ugniagesių ir gelbėjimo tarnybų padalinių, kurie padėjo evakuoti vagonus.
Po avarijos naujienų svetainėje idnes.cz paskelbtoje filmuotoje medžiagoje matyti, kad bent vienas vagonas nuvažiavo nuo bėgių. Anot vieno tarnybos atstovo, krovininis traukinys vežė kalcio karbidą, pirmieji du vagonai buvo tušti, todėl nuotėkio nebuvo.
Ministras pirmininkas Petras Fiala socialiniame tinkle „X“ pareiškė užuojautą ir sakė, kad tai didelė katastrofa.
Vienas vagonas – deformuotas
Pasak V.Rakušano, policija tikrino geležinkelio stotyje susirinkusių keleivių tapatybę, kompanijai „Regiojet“ pateikus keleivių sąrašą.
Gelbėtojų tarnyba nurodė, kad į įvykio vietą buvo atsiųsti devyni greitosios pagalbos automobiliai, du sraigtasparniai ir daugiau kaip 60 ugniagesių – profesionalų ir savanorių.
„Gelbėjimo darbai buvo sudėtingi, nes pirmasis vagonas buvo deformuotas. Dėl to buvo sunku pasiekti nukentėjusius žmones“, – žurnalistams įvykio vietoje teigė ugniagesys Pavelas Beras.
Vietos ugniagesių brigados atstovė Vendula Horakova televizijai sakė, kad prekinis traukinys vežė kalcio karbidą – ėsdinančią ir degią cheminę medžiagą.
Tragedijos priežastys tiriamos, sakė susisiekimo ministras Martinas Kupka.
„X“ jis rašė, kad šis nelaimingas atsitikimas įvyko ekspresui nesustojus degant raudonam šviesoforo signalui.
Jis pridūrė, kad pagrindinė geležinkelio linija tarp Prahos, Brno ir Ostravos uždaryta mažiausiai kelias valandas.
Pardubicėse taip pat įvyko didžiausia per Čekijos istoriją geležinkelio katastrofa – 1960 metais į šiaurę nuo miesto kaktomuša susidūrus dviem keleiviniams traukiniams žuvo 118 žmonių, o dar maždaug 100 buvo sužeisti.